«حسین وفایی» قهرمانی ملی‌پوش اسنوکر ایران در شوت‌آوت 2022



حسین وفایی، ملی پوش اسنوکر ایران که در رقابت‌های شوت آوت ۲۰۲۲ شرکت کرده بود موفق شد با شکست حریفان به فینال این رقابت‌ها راه یابد.  

 

به گزارش صبح ساحل، ملی پوش اسنوکر ایران در فینال این رقابت‌ها مقابل مارک ویلیامز قرار گرفت و توانست این اسنوکر باز را شکست دهد و به عنوان قهرمانی این رقابت‌ها دست پیدا کند. 

حسین وفایی که در این رقابت‌ها عملکرد خوبی از خود به جای گذاشت، موفق شد با کسب ۱۲۳ امتیاز در بازی اول خود بالاترین بریک رقابت‌ها را به نام خود ثبت کند.  

رقابت‌ها اسنوکر شوت آوت (Shoot Out ۲۰۲۲) یک تورنمنت حرفه‌ای بود که از ۲۰ تا ۲۳ ژانویه در انگلستان کار خود را دنبال کرد. رایان دی، مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها به شمار می‌رفت چرا که او توانسته بود در دور قبل مارک سلبی را در فینال ۲۰۲۱ شکست دهد.

مجموع جوایز این رقابت‌ها ۱۷۱ هزار پوند تخمین زده شده بود که نفر اول این رقابت‌ها ۵۰ هزار پوند را به جیب زد.  

وفایی علاوه بر کسب ۵۰ هزار پوند، جایزه بالاترین بریک رقابت‌ها که ۵ هزار پوند بود را به جیب زد تا ملی پوش اسنوکر ایران ۵۵ هزار پوند را برنده شود.  

همچنین نفر دوم این مسابقات ۲۰ هزار و نفر سوم ۸ هزار پوند برنده شد.

   

قهرمانی ملی‌پوش اسنوکر ایران در شوت‌آوت/ وفایی تاریخ‌ساز شد

  

حسین وفایی ملی پوش اسنوکر ایران و ملقب به شاهزاده ایرانی کیست؟

  حسین وفایی ایوری متولد ۲۳ شهریور ماه سال ۱۳۷۳ شمسی در آبادان ، بازیکن سرشناس رشته اسنوکر با قهرمانی در رقابت‌ های اسنوکر آماتوری جهان در سال ۲۰۱۱ میلادی توانست به عنوان اولین ایرانی در تاریخ ورزش اسنوکر، جواز حضور در رقابت‌ های اسنوکر حرفه‌ ای جهان را کسب نماید.
وی همراه با تیم ملی اسنوکر جمهوری اسلامی ایران در بازی‌ های آسیایی ۲۰۱۰ میلادی نیز حاضر شده بود! علاوه بر این، کسب عنوان نایب قهرمانی و قهرمانی در رقابت‌ های قهرمانی زیر ۲۱ سال اسنوکر آسیا در سال‌ های ۲۰۱۱ میلادی و ۲۰۱۲ میلادی نیز در کارنامه موفقیت های وی دیده می شود.
در سال ۲۰۱۹ میلادی، حسین وفایی در مرحله ی یک‌ هشتم نهایی مسابقات آزاد ولز، توانست مارک سلبی اسنوکرباز حرفه ای انگلستانی و مرد شماره یک اسنوکر جهان را با نتیجه ۴–۳ شکست دهد و به جمع ۴ نفر برتر این مسابقات راه یابد! او در مرحله ی یک چهارم نهایی، اسکات دونالدسون را ۵ بر ۱ شکست داد و در نیمه نهایی با قبول شکست ۶–۰ برابر نیل رابرتسن اسنوکرباز استرالیایی از راه‌ یابی به فینال بازماند.

اما در سال ۲۰۲۱ میلادی، حسين وفايى در مسابقات مقدماتى مسترز آلمان (انتخابی مسابقات مسترز آلمان در سال ۲۰۲۲ میلادی) با نتیجه ۵ بر ٠ برابر رونی اُ ساليوان قهرمان سرشناس و یکی از اسطوره‌ های اسنوکر به پیروزی رسید! جالب است بدانید حسن وفایی در رده‌ بندی کلی در جایگاه شصت جهان قرار دارد، در حالی که رونی اُ ساليوان در رده‌ بندی جهانی در مقام سوم دنیا ایستاده است. مسابقات مسترز آلمان در سال ۲۰۲۲ میلادی، ۴۰۰ هزار پوند جایزه دارد که قهرمان این رقابت‌ ها می‌ تواند ۸۰ هزار پوند دریافت کند! همچنین نفر دوم و نفر سوم نیز به ترتیب ۳۵ و ۲۵ هزار پوند را برنده خواهند شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها