تا ۳ سال آینده؛

کنتور‌های هوشمند برای ۳۷ میلیون مشترک برق نصب می‌شود



معاون توزیع و هماهنگی توانیر گفت: قرار است تا ۳ سال اینده، تمامی مشترکان برق به کنتور هوشمند مجهز شوند یعنی بیش از ۳۰ میلیون مشترک از ۳۷ میلیون مشترکی که داریم.

به گزارش صبح ساحل، رخشانی مهر، معاون توزیع و هماهنگی توانیر گفت: در حال حاضر اقداماتی در حوزه استفاده از تکنولوژی جهت رویت‌پذیری و کنترل‌پذیری بار مصرفی مشترکان در بخش‌های مختلف با نصب کنتور‌های هوشمند در حال انجام است که می‌توان بار مصرفی مشترکان را رصد و مدیریت کرد.

به گفته او، در سال گذشته عمدتاً در بخش‌های کشاورزی، صنعتی و ادارات، کنتور‌های هوشمند را نصب کردیم که تاکنون تعداد آن‌ها به بیش از ۸۵۰ هزار عدد رسیده است.

رخشانی مهر این را هم گفت هزینه نصب کنتور‌های هوشمند برای مشترکان تک فاز خانگی، حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان هزینه دارد که در قانون پیش‌بینی شده، می‌توانند به صورت اقساط ۲۴ ماهه پرداخت کنند.

براین اساس، کنتور‌های هوشمند موجب محدود کردن مصرف بی‌رویه مشترکان پر مصرف می‌شوند و قرائت آن‌ها از راه دور انجام می‌شود. با این کنتور‌ها می‌توان، اطلاعات مصرف را هر دو ساعت در اختیار مشترکان قرار داد.

از مجموع ۳۷ میلیون مشترک برق، ۳۰ میلیون مشترک خانگی، پنج میلیون مشترک تجاری، یک میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک عمومی  اداری، ۴۰۰ هزار مشترک بخش صنعتی و ۴۰۰ هزار مشترک در بخش کشاورزی هستند که همگی باید تا سه سال آینده، مجهز به کنتور‌های هوشمند شوند. تاکنون بیش از ۸۵۰ هزار کنتور هوشمند برای مشترکان پرمصرف در ادارات، حوزه کشاورزی و صنعتی نصب شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها