در جریان بازدید رئیس سازمان بسیج اصناف کشور از مجتمع بندری شهید رجایی مطرح شد؛

بررسی فرایند حمل، تخلیه و ترخیص کالا در بندر شهیدرجایی /ضرورت ایجاد قرارگاه اقتصادی با محوریت بسیج اصناف در هرمزگان



رئیس سازمان بسیج اصناف کشور با حضور در بزرگترین بندر تجاری ایران ضمن بازدید از ظرفیت ها و بخش های مختلف این مجتمع بندری بر ضرورت ایجاد قرارگاه اقتصادی استانی با محوریت بسیج اصناف در هرمزگان تاکید کرد.
به گزارش صبح ساحل، «غلامرضا حسن پور»، رئیس سازمان بسیج اصناف کشور امروز از مجتمع بزرگ بندری شهید رجایی بازدید کرد و فرایند حمل و نقل، تخلیه و بارگیری و ترخیص کالا در این مجموعه را مورد بررسی قرارداد. وی در حاشیه این بازدید با ورود به بزرگترین کشتی اقیانوس پیمای جمهوری اسلامی ایران، دغدغه های موجود در بخش حمل و‌نقل کالا را بررسی کرد و اظهار داشت: تلاش داریم تا با شناسایی تهدیدها و فرصت ها و دسته بندی مشکلات، راه کارهای علمی و عملی را برای توسعه معیشت و سفره مردم در کمیسیونهای تخصصی مشترک دولت و بسیج ارائه دهیم. وی در ادامه از محوطه تخلیه و انبارهای نگهداری فله گندم نیز بازدید کرد و افزود: کاهش زمان ترخیص، تسریع و ارتقای کیفی حمل و نگهداری گندم در محوطه اسکله موضوعی است که باید در کارگروه های تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.
حسن پور با تاکید بر اهمیت تفاهمنامه مشترک دولت و سازمان بسیج مستضعفین در زمینه نظارت بر بازار خاطرنشان کرد: بررسی فرایند تامین کالا از مبدا تا مصرف مهمترین گام برای نظارت و کنترل قیمت هاست که با همکاری دستگاه های متولی حاضر در قرارگاه اقتصادی با محوریت بسیج اصناف محقق خواهد شد. رئیس سازمان بسیج اصناف و فعالان اقتصادی کشور در پایان این بازدید تشکیل قرارگاه اقتصادی هرمزگان را کارشناسی ترین اقدام برای کمک به افزایش نظارت ها و سرعت بخشیدن به تامین و توزیع کالا در کشور دانست و تصریح کرد: دستگاه هایی نظیر گمرک، بنادر، جهاد کشاورزی، بانکها، صمت، اتاق های اصناف، تعاون، بازرگانی و ... با محوریت بسیج اصناف می توانند با تعامل و همفکری و تشکیل قرارگاه اقتصادی، راهگشای مشکلات و توسعه سفره مردم باشند. وی همچنین تاکید کرد: در راستای راه اندازی قرارگاه اقتصادی، بسیج تخصصی دستگاه های مذکور و کلیه فعالان اقتصادی به سازمان بسیج اصناف بازاریان و فعالان اقتصادی واگذار گردد.
همچنین «سردار حسن پور اشكذري»، مسئول سازمان بسیج اصناف کشور با اشاره به اهميت تامين و نظارت بر مايحتاج سفره مردم افزود: با توجه به تفاهم نامه دولت و بسيج مستضعفان در زمينه نظارت بر تامين وتوزيع كالاي اساسي مردم همه امكانات موجود در دستگاه هاي متولي را در جهت تسهيل در ارائه خدمات به تامين كنندگان نياز مردم بسيج كنيم. مسئول سازمان بسیج اصناف کشور  بررسي مشكلات صيادان و رفع دغدغه هاي اين قشر زحمت كش را يكي از مهمترين ماموريت هاي بسيج اصناف هرمزگان عنوان كرد و افزود: شناسايي عوامل تاثيرگذار بر افزايش نرخ آبزيان بايستي به صورت كارشناسي شده و با حضور دستگاه هاي متولي امر در دستوركار كارگروه تخصصي قرار داد.
 
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها