سکسکه از علائم ابتلا به امیکرون است



مطالعات اخیر نشان داده‌اند که سکسکه‌های مداوم و مکرر ممکن است از علائم ابتلا به واریانت جدید کرونا یعنی اُمیکرون باشد.
 
 
به گزارش صبح ساحل، مطالعات اخیر نشان داده‌اند که سکسکه‌های مداوم و مکرر ممکن است از علائم ابتلا به واریانت جدید کرونا یعنی اُمیکرون باشد.

 براساس تحقیقی که در سال ۲۰۲۰ روی یک مرد ۶۴ ساله صورت گرفت، مشخص شد سکسکه‌ بی‌وقفه فقط می‌تواند نشانه‌ای از ابتلا به کووید-۱۹ باشد

 این مرد مسن پس از ۷۲ ساعت سکسکه‌ مداوم به کلینیک مراجعه کرد و آزمایش خون و اسکن ریه انجام داد.

 نتایج آزمایش‌ها نشان داد که هر دو ریه بیمار دچار عفونت است و گلبول‌های سفید خون به‌شدت افت کرده‌اند. علاوه بر این، تست کرونای این فرد نیز مثبت شده بود.

   

علائم مخصوص اومیکرون

سویه‌های قبلی عمدتاً به صورت " تک گیر" خود را نشان می‌دادند، به طور مثال یک یا دو نفر در خانواده درگیر کرونا می‌شدند، اما با شیوع این سویه جدید اغلب درگیری‌ها به صورت خانوادگی است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: زمانی که اعضای یک خانواده ظرف مدت کوتاه همگی به کرونا مبتلا شوند، شک اصلی سمت سویه " اومیکرون" می‌رود.

وی گفت: از قدرت سرایت ویروس در یک مکان یا یک خانواده یا یک محفل و دورهمی است که می‌توان به ابتلاء به " اومیکرون" مشکوک شد.

میلادی با بیان اینکه علائم این سویه جدید سه روز بعد از ورود ویروس به بدن خود را نشان می‌دهد، گفت: این علائم حدود ۹ روز و یا شاید حدود دو هفته طول می‌کشد.

وی افزود: خوشبختانه فعلاً گزارش‌هایی که منتشر شده نشان می‌دهد علائم این سویه جدید نسبت به دلتا ضعیف‌تر است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها