دبیری نژاد، عضو شورای شهر بندرعباس؛ 

در پشت صحنه منابع پرداخت حقوق کارگران شهرداری را محدود کردند؛ افزایش رفاهیات پرسنل شهرداری صحت ندارد


نویسنده: صبح ساحل

به گزارش صبح ساحل، «یعقوب دبیری نژاد»، عضو شورای شهر بندرعباس با بیان اینکه باید مواظب باشیم در دام این صندلی‌های دنیایی گرفتار نشویم، گفت: مردم شهر بندرعباس نگران اختلاف نظرها در شورای ششم هستند. البته عده‌ای در بیرون از شورا، از اختلاف نظرها خوشحال هستند و از عنوان شورای انقلابی به تمسخر استفاده می‌کنند.
وی با بیان اینکه نشانه انقلابي و آزاده بودن، سكوت نكردن در برابر موضوعاتي است که خلاف آموزه‌های دینی ما است، افزود: بیان نظرات مخالف و موافق در شورا نه تنها جای نگرانی ندارد بلکه نشان از پویایی شورایی است.
عضو شورای شهر بندرعباس با تاکید بر اینکه دو ماه برای حفظ وحدت سکوت کردم و نطقی نداشتم، گفت: در جلسات رسمی شورا به ما لقب شوراي شهرداري دادند، از ظرفیت سایر ادارات برای خدمت به مردم محلات بافت فرسوده کمک گرفتیم، اخبار آن را از شبکه اجتماعی شورا حذف کردند، نطق‌های ما را سانسور کردند، جلسات شورا را همچنان بدون رعایت تشریفات قانون شوراها برگزار کردند، در جلسات رسمي كميسيون‌ها غيبت كردند و بابت غيبت در جلسات فاقد رسمیت گلايه كردند، بدون اطلاع يا شور و مشورت با سایر اعضا براي حضور در محلات برنامه ريزي كردند و كوچكترين احترامي در نظر خواهی نگذاشتند، در نشست‌هاي شورا آزادانه برای کوبیدن طرف مقابل خود سخنراني كردند اما اجازه ارائه نظرات و تذكرات قانوني به ما ندادند، دعوتنامه حضور اعضا براي شرکت در نشست با مديركل امور شوراهاي وزارت كشور را مخفي و مخفيانه در جلسه شركت کردند، سه نفر سهميه شوراي شهر بندرعباس را سوزاندند و ما در برابر همه‌ی این موارد برای وحدت سکوت کردیم.
دبیری نژاد با بیان اینکه در برابر تضییع حق مردم، کارشکنی در تصویب بودجه غیر واقعی، محدود کردن منابع اعتباری پرداخت حقوق کارگران و کارمندان شهرداری، خام فروشی املاک شهرداری به مبلغ بیش از 400 میلیارد تومان، نصف کردن غیر منطقی نصاب معاملات نسبت به سایر کلانشهرهای کشور، ایجاد اختلال عمدی در روند پروژه‌های عمرانی آن هم به اسم نظارت شورا، سکوت نمی‌کنیم، افزود: مخالفت خود را با بودجه ۱۴۰۱ اعلام می‌کنم.
عضو شورای شهر گفت: با این بودجه و شرایط، در نیمه اول سال 1401 شاهد تجمعات کارگران خواهیم بود و نطق‌ها و انتقادات علیه شهرداری شروع می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه برخی گوش فلک را کر می‌کنند که پیگیرِ سختی کار و نوبت کاری و غیره برای کارگران هستند، اما پشت صحنه منابع پرداختی آن را در بودجه محدود می‌کنند، گفت: مبلغ رفاهیات پرسنل شهرداری افزایش که پیدا نکرده، کاهش هم داشته است. مبلغ رفاهیات پرسنل تحت عنوان جیره نقدی برای سال 1401، از یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان با هشتاد هزار تومان بیشتر از رقم پیشنهادی اولیه به یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده به عبارتی به طور متوسط ماهیانه 6 هزار و ۷۰۰ تومان رفاهیات شما افزایش یافته است.
دبیری نژاد اظهار کرد: با انتشار اخبار و شعارهای دستوری و امر نهی نمی‌توان رفاهیات پرسنل را تامین کرد. در پشت صحنه منابع پرداخت حقوق پرسنل شهرداری و کارگران را محدود می‌کنند‌.
وی با بیان اینکه گوش فلك را كر كرده‌ايم كه رفاهيات را خيلي بيشتر از مبلغ پيشنهادي شهرداري در نظر گرفته‌ايم، گفت: مجموع اين فتح الفتوح براي يكسال ٨٠ هزار تومان ناقابل است كه به طور متوسط ماهيانه ٦،٧٠٠ تومان خواهد شد.
عضو شورای شهر با تاکید بر اینکه بازي با الفاظ را كنار بگذاريد، گفت: در مقابل بازیچه شدن سفره معاش کارگران سکوت نمی‌کنیم.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها