رئیس شورای شهر بندرعباس:

یکی از دلایل عدم پیشرفت عمرانی و رفاهی شهر بندرعباس، میزان هزینه جاری بالای شهرداری است


نویسنده: صبح ساحل

به گزارش صبح ساحل، «فاطمه جراره»، رئیس شورای شهر بندرعباس گفت: در تمام این ۹ سالی که عضو شورا بودم به این اندازه برای بررسی و تنظیم بودجه زمان گذاشته نشده بود. در همین راستا از رئیس کمیسیون اقتصاد، برنامه‌ریزی، بودجه و تحول اداری تشکر می‌کنم.
وی با بیان اینکه باید چند نکته را در زمینه بودجه عنوان کنم و با تاکید بر اینکه نظارت بر شهرداری و عملکرد آن وظیفه شورا است، افزود: افزایش نظارت شورا در بودجه و مسائل شهرداری شفافیت و فسادستیزی را به دنبال دارد.
جراره با اشاره به اینکه بودجه هنوز با واقعیت درآمد و هزینه شهرداری منطبق نیست، گفت: یکی از دلایل عدم پیشرفت عمرانی و رفاهی در شهر بندرعباس، میزان هزینه جاری بالای شهرداری است. بسیاری از درآمدهای جاری شهرداری بندرعباس به مسائل جاری اختصاص داده شده است.
رئیس شورای شهر بندرعباس گفت: ارزش افزوده و درآمدهای پایداری که شهرداری از این موضوع عایدشان شده به قدرت مالی و مدیریت شهری کل کشور کمک کرده است. متاسفانه تاکنون شهرداری بدون توجه به سهم حداقل ۴۰ درصد عمرانی این درآمد را مصرف کرده است. وی با بیان اینکه ارزش افزوده و درآمدی که برای شهرداری ایجاد می‌کند نباید به سمت کم بازده شدن سیستم درآمدزایی شهرداری برود، افزود: جلوگیری از هزینه‌های جاری غیرضرور، مفید است و می‌تواند به کاهش درآمد سازمان‌ها و مناطق منجر شود.
جراره در پایان عنوان کرد: امیدواریم بودجه ۱۴۰۱ باعث شفافیت و تحرک بیشتر شهرداری در درآمدزایی و خدمت رسانی به مردم شود.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها