یک متخصص کودک و نوزاد:

خروسک، تظاهر شایع اُمیکرون در کودکان است/ والدین نگذارید بیماری در کودک کهنه شود، زودتر به بیمارستان مراجعه کنید



متخصص کودکان و نوزادان مرکز آموزشی و درمانی قدس قزوین گفت : اخیرا و با شیوع اُمیکرون به عنوان سویه غالب ویروس کرونا در کشور شاهد بروز موارد متعدد خروسک هستیم که بیشتر از همه کودکان کم سن تر بویژه کودکان زیر پنج سال را مبتلا می کند.

به گزارش صبح ساحل، «دکتر محمود وندایی»، متخصص کودکان و نوزادان مرکز آموزشی و درمانی قدس قزوین گفت: خروسک، که در علم پزشکی به آن «کروپ» می گویند، بیماری است که بطور عمده در اواخر پاییز و اوایل زمستان در اثر ویروس های تنفسی شایع می‌شود.

به گفته این متخصص کودکان و نوزادان مرکز آموزشی درمانی قدس قزوین علائم خروسک، شامل تب و آبریزش بینی، سرفه، تنگی نفس و خس خس بلند سینه است.

وندایی اضافه کرد: ویروس اُمیکرون در کودکان بیشتر از همه ، راه های هوایی فوقانی را درگیر می کند؛ چون این راه ها، نسبت به بزرگسالان باریک تر است و همین موضوع احتمال انسداد را بالاتر می برد. وی بابیان اینکه خوشبختانه این تظاهر بیماری، با داروهای ضد التهاب، مثل کورتون در بیشتر موارد قابل درمان است؛ یادآورشد: مهمترین نکته، مراجعه به موقع به مراکز درمانی است. 

این متخصص کودکان و نوزادان مرکز آموزشی و درمانی قدس قزوین هشدار داد که متأسفانه بسیاری از خانواده ها به علت ترس از مراجعه به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، باعث کهنه شدن بیماری در کودک، و طولانی تر شدن دوره درمان می‌شوند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها