سازمان حج و زیارت پیگیر وضعیت حج است



رئیس سازمان حج و زیارت از ارسال نامه برای کشور میزبان به منظور روشن شدن وضعیت حج آینده خبر داد و گفت: سازمان حج و زیارت برای برگزاری این فریضه دینی آمادگی دارد.

        

به گزارش صبح ساحل، صادق حسینی در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت گفت: این سازمان ضمن برقراری تماس با برخی کشورها، پیگیر حج آینده است و برای برگزاری آن آمادگی دارد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز در این نشست با تاکید بر لزوم باز مهندسی طرح نوین اعزام به عتبات، گفت: هرچه سریعتر گروه های کارشناسی، فعال و اشکالات این طرح در فرصت ماه رمضان برطرف شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب همچنین بر مدنظر قرار گرفتن خیر و صلاح زائر در مجموعه حج و زیارت تاکید و خاطرنشان کرد: برای زائران سفرهای زیارتی به عتبات عالیات باید زمینه ای فراهم شود تا بیشترین بهره را ببرند، شرایط موجود رضایتبخش نیست.  

نواب از مجموعه دست اندرکاران حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری خواست تا حقوق زائر در مقابل هزینه ای که پرداخت می کند، رعایت شود و همه تلاش کنند بعد از ماه مبارک رمضان مشکلی در روند اعزام و ارائه خدمات مناسب به زائران عتبات عالیات وجود نداشته باشد. 

مدیرکل دفتر برنامه ریزی، پذیرش و اعزام زائران عتبات عالیات سازمان حج و زیارت نیز در این نشست با بیان اینکه از ۲۳ آبان سال گذشته تا دیروز ۱۴ فروردین، حدود ۵۸ هزار زائر به عتبات اعزام شده اند، گفت: بیش از ۸۸ درصد از این افراد در قالب سفر هوایی و کمتر از ۱۲ درصد هم در قالب سفر ترکیبی رفت هوایی و برگشت زمینی به عراق رفته اند.

حمیدرضا محمدی به اعزام نزدیک به ۱۵ هزار نفر در قالب عتبات نوروزی اشاره و ظرفیت ایجاد شده برای ماه مبارک رمضان را حدود ۹ هزار نفر اعلام کرد و افزود: تاکنون ۲ هزار و ۲۰۰ نفر برای سفرهای دوره ماه رمضان ثبت نام کرده اند.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها