نایب رییس اتاق بازرگانی صنایع ، معادن و کشاورزی هرمزگان عنوان کرد

تاثیر تحریم ها بر روی تجارت هرمزگان



استاندار هرمزگان در نشست پرسش و پاسخ فعالین اقتصادی گفت : نزدیک  به ۳ هزار پروژه نیمه تمام  در استان داریم که اگر امروزه می شد همه این پروژه ها اجرا بشه  به نظرم اتفاق خاصی در استان نمی افتاد باید پروژه های  اشتغال آور به اجرا دربیایند.
به گزارش صبح ساحل، مهدی دوستی با بیان اینکه رویکرد ایجاد شهرک های جدید ، انتقال  برق رسانی، لوله کشی و گاز کشی  آب رسانی به شهرک ها  اولویت من است  گفت: برای بومی سازی باغات  هرمزگان  یک هزار میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است ولی متاسفانه استقبال خوبی در این خصوص نشده است. وی تصریح کرد: همچنین در خصوص تسهیلات ۱۴ هزارو ۴۰۰ میلیارد تومانی سفر  استقبالی صورت نگرفت و باید این تسهیلات جذب استان گردد واگرنه به خزانه بر می گردد.
دوستی از عدم استقبال تجمیع باغات و  سند دار کردن اراضی کشاورزی استان سخن گفت و افزود: مالکیت اراضی کشاورزی ارکان اصلی رشد بخش اقتصادی  است ولی در این حیطه کند حرکت می کنیم و باید بخش اقتصاد در این مورد ورود کند. 
استاندار هرمزگان  گریزی به بخش تجارت زد و افزود : جلسه ای  در خصوص رفع موانع ته لنجی ها  با حضور ۳ وزیر(کشور ،صمت،واقتصاد) در اسفندماه تشکیل شد  تا سامانه در نظر گرفته شود و امیدواریم در آینده نزدیک مشکلات ملوانان در این خصوص کاهش یابد ‌.
 

فشار مضاعف  تحریم ها  بر روی  تاجران 

حسن روحانی، نایب رییس اتاق بازرگانی صنایع ، معادن و کشاورزی  هرمزگان در این مراسم با بیان اینکه هرمزگان یکی از استانهای مهم  تجاری کشور است که بالای ۶۰ درصد تجارت کشور را بر عهده دارد گفت :  با توجه به فعالیت های این بخش، مهم در هرمزگان توقعات فعالین اقتصادی از دولتمردان بیشتر خواهد شد که در طی این مدت همکاری خوبی بین فعالین اقتصادی و مجموعه دولتمداران اقتصادی در سطح استان  وجود داشته است .وی از نقش تحریم بر صادرات و واردات کالا  سخن گفت و افزود:   تاجران فشار مضاعفی برای دور زدن تحریم ها تحمل می کنند  و به نوعی کمر تجارت خارجی شکسته شده است. روحانی از  عدم تصویب تصمیم گیری  لوایح  هزینه ها تجارت نیز اشاره کرد و ادامه داد:   قرار بود لوایح تصویب شود  که نقش هزینه های هم برای تاجر و هم مردم  مشخص شود اما هنوز در این مورد تصمیم گیری نشده و این  مورد باعث تورم نیز شده است. وی از عدم مشکلات بازار،نزخ ارز گمرکی ،مشخص نشدن نقش تسهیلات صندوق توسعه ملی برای تاجران هرمزگان و... مطالبی بیان کرد.
گفتنی است؛ فعالین اقتصادی استان در این مراسم عمده مشکلات خود را در حوزه بیمه ، مالیات، مشکلات حمل بار، خام فروشی، تسهیلات کلان بانکی، گرانی مواد اولیه، هزینههای تولید عنوان کردند.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها