برپایی نمایشگاه اشیای حاصل از کاوش‌های باستان‌شناسی در هرمزگان



مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان از برپایی نمایشگاه اشیای حاصل از کاوش های باستان شناسی در سطح این استان به مناسبت هفته میراث فرهنگی به صورت یکجا خبرداد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، سهراب بناوند اعلام کرد: این اشیاء در سال‌های مختلف و کاوش‌های متعددی در شهرستان های میناب، حاجی آباد و بستک بدست آمده اند که برخی از آنها به صورت جسته و گریخته در معرض دید عمومی قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: تماشای این اشیاء برای تاریخ دوستان و میراث دوستان به خصوص برای کودکان و نوجوانان به سبب اطلاعاتی که می تواند به آنها منتقل کند و توضیحی که کارشناسان این اداره کل به افراد می‌دهند جذابیت خاصی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: همچنین به مناسبت هفته میراث فرهنگی بازدید از موزه مردم شناسی خلیج فارس بندرعباس، موزه مردم شناسی بندر بستک و حتی معبدهندوها در روز جهانی موزه برای علاقه‌مندان رایگان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: هم اکنون درحال هماهنگی برای برگزاری همایش کنگ شناسی در شهر بندرکنگ هستیم که امیدواریم با مشارکت شهرداری آن در هفته میراث فرهنگی برگزار شود.

بناوند اشاره کرد: تجلیل از خادمان و حافظان میراث فرهنگی هم جزو برنامه های هفته میراث فرهنگی است که ۲۸ اردیبهشت تا سوم خرداد را در بر می‌گیرد.

شورای بین‌المللی موزه‌ها (ایکوم) سال میلادی جدید را به عنوان قدرت موزه‌ها نام‌گذاری کرده است؛ هفته میراث‌فرهنگی از ۲۸ اردیبهشت‌ ماه و هم زمان با روز جهانی موزه‌ها (۱۸ می) آغاز می‌شود و تا سوم خرداد ماه ادامه دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها