رئیس سازمان سنجش کشور:

نتایج اولیه کنکور ارشد ۱۴۰۱ اواخر خرداد اعلام می‌شود



رئیس سازمان سنجش گفت: نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ اواخر خرداد اعلام می شود.

به گزارش صبح ساحل، «عبدالرسول پورعباس»، رئیس سازمان سنجش در بازدید از حوزه آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: ۶۴۷ هزار داوطلب از امروز رقابت خود در آزمون آغاز کرده اند، این آزمون تا روز جمعه ادامه دارد. وی افزود: آزمون کارشناسی ارشد امروز در ۶۳ رشته و ۶۸ هزار داوطلب، در روز پنجشنبه در ۳۵ رشته و ۳۳۱ هزار داوطلب و در روز جمعه در ۳۷ رشته و ۲۴۷ هزار داوطلب برگزار می شود.

پورعباس گفت: در میان گروه های آموزشی آزمون، گروه علوم انسانی با بیش از ۴۰۰ هزار نفر بیشترین داوطلب را دارد. این موضوع نشان می دهد بیشتر داوطلبان حتی از گروه های مهندسی هم مایل به شرکت در گروه علوم انسانی هستند.

رئیس سازمان سنجش می‌گوید: نتایج اولیه اواخر خرداد اعلام می شود و انتخاب رشته در اوایل تیرماه انجام می شود و پیش بینی می کنیم پس از دو سال نتایج نهایی در نیمه اول شهریور اعلام خواهد شد تا پذیرفته شدگان اول مهر سر کلاس حاضر شوند. وی گفت: سال گذشته بیش از ۱۳۰ هزار نفر پذیرفته شده اند و هنوز پرتال ظرفیت برای دانشگاه ها باز است و پیش بینی می شود ظرفیت پذیرش افزایش پیدا کند. امسال پیش بینی می شود حدود ۳۰ درصد داوطلبان پذیرفته شود.

پورعباس ادامه داد: از میان ۶۴۷ هزار داوطلب آزمون، ۵۳ درصد خانم ها هستند و ۴۷ درصد آقایان هستند. این نسبت را در گروه های آموزشی هم داریم. در گروه علوم انسانی نیز ۵۷ درصد، در گروه علوم پایه ۶۷ درصد، در فنی مهندسی ۲۷ درصد، در گروه هنر ۶۳ درصد و در گروه دامپزشکی هم ۶۴ درصد داوطلبان زن هستند. وی می گوید: نمره کل آزمون کارشناسی ارشد شامل ۸۰ درصد نمره آزمون و ۲۰ درصد معدل دوره کارشناسی است. از داوطلبان خواهش می کنم که معدل صحیح را درج کنند و اگر مغایرت داشته باشند قبولی آنها لغو می شود. در زمان انتخاب رشته هم داوطلبان یک بار دیگر فرصت دارند که معدل صحیح را درج کنند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد: آزمون در امنیت کامل در حال برگزاری است اما به داوطلبان توصیه می کنیم که به هیچ وجه از ابزارآلاتی که نباید همراه خود داشته باشند استفاده نکنند. داشتن موبایل به هر شکل محرومیت و محکومیت برای داوطلب به همراه دارد. هر گروه وسیله الکترونیکی ممنوع است. وی ادامه داد: با وجود اینکه شرایط آب و هوایی در برخی از استان ها مطلوب نیست اما پیش بینی کردیم که ماسک استاندارد در اختیار داوطلبان قرار گیرد. اما این شرایط، شرایطی است که در منطقه ایجاد شده است و از داوطلبان عذرخواهی می کنیم و امیدواریم شرایط و امکاناتی که در اختیار می گذاریم استاندارد باشد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها