چتر گردوغبار  در استان  

هوای هرمزگان ناسالم است



از دیروز با ورود گرد و غبار به هرمزگان هوای استان در وضعیت آلودگی خطرناک و ناسالم قرار گرفت. تا اوایل هفته آینده  به‌تدریج با وزش باد از این وضعیت جوی کاسته  خواهد شد. توده گرد و غبار وارد شده از منشا کشور عراق است که با جهت وزش باد برخی از استان‌های غربی و جنوب غربی  کشور را تحت تاثیر قرار داده است.
به گزارش صبح ساحل، افزایش شاخص آلودگی هوا  و کاهش کیفیت هوا و شعاع دید را در پی دارد. بنابراین در این هوای ناسالم نسبت به اجتناب از قرار گرفتن در فضای باز به‌ویژه برای افراد آسیب‌پذیر  و حساس  و عدم ترددهای غیر ضرور توصیه می‌شود. به گفته مریم سلیمی زاده  رئیس آزمایشگاه اداره محیط‌زیست هرمزگان، با  تشدید بادهای 120روزه در جنوب شرق کشور در برخی نقاط استان ازجمله میناب،رودان،بشاگرد،حاجی‌آباد و با تأثیر کمتر در مناطق مرکزی استان گردوغبار  مورد انتظار است که سبب کاهش میدان دید افقی خواهد شد.ضمن اینکه در مناطق شرقی و شمالی استان افزایش سرعت بادهای شمال شرقی نیز سبب گردوخاک موقتی خواهد شد.وی میانگین  کیفیت هوا  امروز پنجشنبه 29 اردیبهشت را  طبق بررسی‌های به عمل‌آمده در  بندرعباس با شاخص۲۳۶ بسیار ناسالم ،جاسک با شاخص  ۱۳۹ناسالم برای گروه‌های حساس و بندر خمیر با شاخص۱۴۳ ناسالم برای گروه‌های حساس بر اساس پارامتر pm10  ذکر کرد.
  

گردوغبار شنبه از استان خارج می‌شود

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان بابیان اینکه  گردوغباری که از چهارشنبه گذشته سطح استان را فراگرفت  ناشی از گردوغبار فرامحلی  از کشور عراق بود ه است گفت:  به دلیل ورود این سامانه  به سمت خلیج‌فارس شاهد میدان دید افقی در مناطق غربی و همچنین جزایر خلیج‌فارس و مناطق مرکزی استان هستیم  . مرضیه سی‌سی پور افزود:با توجه به اینکه این مدت وزش باد قابل‌توجه ای در  سطح استان نخواهیم داشت تا روز جمعه شاهد غبارآلود بودن آسمان استان خواهیم بود. وی بیان کرد که از اوایل این هفته با افزایش باد در مناطق دریایی ،از میزان غلظت گردوغبار در سطح استان کاسته می‌شود. سی‌سی پور این را یادآور شد که گردوغبار از سمت غرب ( عراق ،ایلام ،خوزستان و بوشهر)  به سمت هرمزگان  آمده  است که کمترین شعاع دید  تا امروز صبح به هزار متر رسید. وی تصریح کرد: البته بر اساس پیش‌بینی هواشناسی از شنبه آینده  گردوغبار از سمت عراق شروع می‌شود ولی به علت وزش باد این جو فعلاً وارد استان نمی‌شود. کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان به تردد شناورهای سبک و سنگین در مسیرهای کیش و لاوان  هشدار داد.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها