نماینده ولی فقیه در هرمزگان در مراسم سومین روز شهادت «شهید رضا احترامی»؛

رشد و گسترش اسلام با خون شهید عجین شده است



نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: رشد و گسترش اسلام با خون شهید عجین شده و خون‌های زیاد و پاکی پای درخت اسلام ریخته شده است.

به گزارش صبح ساحل، «حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده»، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان عصر امروز در مراسم سومین روز شهادت شهید مدافع امنیت (نیروی انتظامی)، رضا احترامی که در گلزار شهدای بندرعباس برگزار شد، با ذکر این نکته که اسلام با خون شهیدان آبیاری شده است، گفت: رشد و گسترش اسلام با خون شهید عجین شده و خون‌های زیاد و پاکی پای درخت اسلام ریخته شده است. وی، با ذکر این نکته که انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا، مردم ایران در سطح جهان را عزیز کرد، عنوان کرد: رمز موفقیت و زنده ماندن جامعه اسلامی تاریخ، شهید و شهادت است؛ امروز اگر ما به فضل الهی دارای عزت هستیم، به واسطه ایثار شهدا است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان اضافه کرد: شهادت به جامعه حیات می‌دهد چراکه شهدا زنده هستند. شهید حیات دارد و به جامعه هم حیات می‌بخشد. امروز می‌بینیم پس از گذشت 43 سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی، انقلاب ما به برکت خون شهدا دارای پویایی ابتدای آغاز کار خود است.

عبادی‌زاده، با ذکر این نکته که باب شهادت در هر جامعه‌ای باز باشد، آن جامعه حیات طیبه دارد، خاطرنشان کرد: پس از دفاع مقدس بسیاری نگران بسته شدن باب شهادت بودند اما باب شهادت به روی یک جامعه‌ای که به دنبال عزت و سربلندی است و علم اسلام را برافراشته است، بسته نخواهد بود.

وی، با اشاره به مظلومیت شهدای انتظامی، تصریح کرد: خداوند در ابواب فقه دو باب جهاد و مرابطه را بر روی مسلمین باز کرده است. مرابطین در فقه به افرادی گفته می‌شود که از میهن، اسلام، قرآن و حریم اسلام در دوران صلح پاسبانی می‌کنند. پاداش خداوند برای این افراد کمتر از پاداش مجاهدین نیست. آن برادر عزیز پلیسی که تا پاسی از شب برای حفظ امنیت جامعه اسلامی پاسبانی می‌دهد، بداند ثواب آن مجاهدی را دارد که در میادین جنگ روبروی دشمن قرار گرفته و در حال مبارزه است.

 وی، با ذکر این نکته که عزیزان نیروی انتظامی قدر خودتان و لحظه‌های عمر خود را بدانید، عنوان کرد: آن زمانی که مردم در بستر ناز آرامیده‌اند، آن مومن و انسان فداکار، بیداری را برای آسایش مردم تحمل می‌کند و در حال نگهبانی و پاسبانی از امنیت عموم مردم است. در روایت داریم که این افراد در روز قیامت گریان نخواهند بود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان، خطاب به خانواده شهید احترامی، ابراز کرد: خداوند خطاب به خانواده شهدا می‌فرمایند که: «ناراحت نباشید، من جانشین شهید در میان خانواده شهدا هستم.» خداوند در این حدیث قدسی به نیکوترین وجه به خانواده شهدا پاداش می‌دهد و این بهترین تسلی برای خانواده شهید است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها