پليس فتا:

انهدام باند کلاهبرداری در فضاي مجازي/متهمان، بيش از 5 ميليارد تومان کلاهبرداري کرده‌اند



رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا انتظامی کشور با اشاره به انهدام یک باند کلاهبرداری در فضای مجازی گفت: متهمان با ترفند "دعانویسی و رمالی" در مدت حدود 2 سال بالغ بر 50 میلیارد ریال از طعمه های خود کلاهبرداری کرده‌اند.
به گزارش صبح ساحل و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، «سرهنگ مصطفی نوروزی»، رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا انتظامی کشور گفت:  در پی وصول پرونده ها و گزارشات متعدد به یکی از واحدهای پلیس فتا پیرامون کلاهبرداری در قالب دعا نويسي، رمالي ، سحر و جادو در شبکه اجتماعي اينستاگرام، موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیمی از کارشناسان خبره پلیس فتا قرار گرفت.
 
این مقام مسئول افزود: متهمان پرونده با شگرد بارگذاري پست ها و مطالبی با مضمون فالگيري، دعانويسي، فروش مهره مار و ... اقدام به فریب شهروندان و کلاهبرداری از آن ها می کردند و به منظور جلب اعتماد کاربران اقدام به تبلیغ صفحات مجرمانه خود در صفحات اینستاگرامی افراد پرمخاطب و سلبریتی های ساکن خارج از کشور می کردند.
 
وی ادامه داد: با بررسی های تخصصی و اقدامات فنی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا در نهایت 2 نفر از عوامل و متهمان اصلی پرونده با هویت معلوم شناسایی و  دستگیر شدند و در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد متهمان در مدت حدود 2 سال بالغ بر 50 ميليارد ريال با شیوه مذکور از کاربران کلاهبرداري کرده اند.
 
رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا انتظامی کشور با اشاره به استفاده مجرمان از ظرفیت شبکه های اجتماعی خارجی در راستای جلب اعتماد شهروندان و کلاهبرداری از آن ها به عموم مردم توصیه کرد: به هیچ عنوان به تبلیغات فریبنده با مضمون دعا نويسي ، رمالي، سحر و جادو توجه نکنند چرا که تمامی این فعالیت های مجرمانه صرفاً با انگیزه کسب مال نامشروع و کلاهبرداری از هموطنان صورت می پذیرد.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها