وزش باد شدید در مناطق جنوبی و غربی جزیره کیش/ شناور‌های سبک از تردد خودداری کنند



کارشناس هواشناسی استان هرمزگان گفت: امروز در بیشتر نقاط استان وضعیت نسبتاً آرام است و در ساعات بعدازظهر در جزایر غربی افزایش سرعت باد پیش بینی می‌شود.

به گزارش صبح ساحل، «مرضیه سی سی پور»، کارشناس هواشناسی استان هرمزگان گفت: در ساعات بعدازظهر در جزیره لاوان و مناطق جنوبی و غربی جزیره کیش وزش باد نسبتاً شدید باعث مواج شدن دریا خواهد شد و سرعت باد در مناطق دور از ساحل به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع موج در محدوده ۱۵۰ سانتیمتر می‌رسد.

سی سی پور افزود: خلیج فارس به ویژه مناطق فراساحل جزایر کیش و لاوان از بعدازظهر امروز تا اواخر وقت فردا یکشنبه (اول خرداد) نسبتاً مواج است. وی توصیه کرد: ضمن خودداری از تردد شناور‌های سبک و فعالیت‌های تفریحی در این نواحی، تمهیدات لازم در ساعات بعدازظهر برای تردد شناور‌های مسافربری و کشتی‌های تجاری صورت پذیرد.

کارشناس هواشناسی استان هرمزگان گفت: در سایر مناطق دریایی استان شرایط تردد‌های دریایی مساعد است. سی سی پور افزود: فردا یکشنبه (اول خرداد) با شدت گرفتن باد‌های ۱۲۰ روزه در جنوب شرق کشور، احتمال افزایش باد‌های شمال شرقی و گرد و غبار در مناطق شرقی و شمالی استان وجود دارد.

از لحاظ دمایی، امروز و فردا ماندگاری هوای گرم، بویژه در مناطق شرقی استان مورد انتظار است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها