رهایی دو زندانی محکوم به قصاص در هرمزگان



رئیس کل دادگستری هرمزگان از رهایی دو نفر دیگر از زندانیان محکوم به قصاص با اجرای پویش «به حرمت علی می بخشم» در شهرهای بندرعباس و میناب خبر داد.

        

به گزارش صبح ساحل، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان اظهار داشت: این دو محکوم به جرم قتل عمد منتظر اجرای حکم قصاص بودند که با پیگیری رئیس دادگستری میناب، معاون دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس در پی برگزاری جلسات متعدد صلح و سازش میان طرفین پرونده خوشبختانه اولیای دم با استناد به عفو و رأفت اسلامی، در قالب پویش «به حرمت علی می بخشم» رضایت خود را اعلام کردند و به این زندانیان حیاتی دوباره بخشیدند.
وی تصریح کرد: با اعلام رضایت اولیای دم در خصوص این دو محکوم به قصاص، تعداد زندانیانی که در نتیجه اجرای پویش «به حرمت علی می بخشم» در هرمزگان از مجازات رهایی یافته اند در مجموع به شش نفر رسیده است.
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان خاطرنشان کرد: در راستای اجرای اولویت‌های ۱۵ گانه مطرح شده توسط ریاست قوه قضاییه در ابتدای سال ۱۴۰۱، شیوه نامه نحوه مشارکت مردم برای پیگیری صلح در پرونده‌های قصاص نفس تدوین شده و بر این اساس کارگروه‌های استانی و شهرستانی پیگیری صلح و سازش در این پرونده‌ها تشکیل شده است.
گفتنی است پویش مردمی «به حرمت علی می بخشم» به همت ستاد ملی صبر با هدف جلب رضایت اولیای دم در پرونده های قصاص از ابتدای ماه مبارک رمضان ۱۴۰۱ آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها