برخورد با شتر جان یک نفر را در سیریک گرفت



رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان سیریک از جان باختن راننده خودرو پژو پارس بر اثر برخورد با شتر در این شهرستان خبرداد.

 

به گزارش صبح ساحل، سید علی ارجمند گفت: این حادثه شب گذشته در محور اصلی سیریک-میناب حد فاصل شهر بندر گروگ تا روستای بنداران رخ داد.

او با اشاره به اینکه شهرستان سیریک به علت شرایط و موقعیت جغرافیایی و زیستی منطقه‌ای مناسب برای پرورش شتر است،گفت: همین موضوع سبب افزایش شتر‌های سرگردان در منطقه و بروز حوادث ناگوار شده است.

 

هفته گذشته نیز رئیس فوریت‌های پزشکی جاسک از برجای ماندن یک کشته و پنج زخمی در اثر برخورد جداگانه 2 دستگاه خودرو سواری با شتر در این شهرستان خبر داد.

گفتنی است که پیش از این برای ثبت محل تردد شترهای سرگردان و جلوگیری از برخورد وسایل نقلیه با شترهای سرگردان در شهرستان های جاسک و سیریک گشت ساربانی تشکیل شده بود.

مجموعا بر اثر برخورد ۲۴ خودرو و موتورسیکلت‌ با شتر در جاده‌های جاسک تا آذرماه سال ۱۴۰۰، ۳۱ نفر مصدوم و ۶ نفر جان باختند.

بر اساس اعلام جهاد کشاورزی، حدود  160 هزار نفر شتر در کشورمان وجود دارد که بالغ بر 21 هزار نفر از این شترها در هرمزگان هستند. نزدیکی هرمزگان به بازارهای هدف و وجود زیستگاه مناسب برای شترها سبب شده تا روند پرورش شتر در این استان رو به افزایش باشد. موضوعی که با افزایش تصادفات با شترها در سطح جاده‌های استان نیز ارتباط مستقیمی دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها