منصب‌های «من‌درآوردی» و چند پرسش اساسی



به نوشته نشریه دلفین، «فاطمه جراره» رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس به‌تازگی در حکمی «معصومه قاسمی» را به‌عنوان مشاور آموزشی و پژوهشی شورای اسلامی شهر بندرعباس و مدیر این کمیته معرفی کرده است اما مشخص نیست که فرد نصب شده دقیقاً باید چه نوع مشاوره‌ی آموزشی و پژوهشی و به چه فردی ارائه دهد؟!
اما پرسش مهم‌تر این است که چنین پست به‌ظاهر مهمی چرا تا پیش‌از این و حتی در دوره‌های پیشین خالی مانده بوده و شورای شهر بندرعباس به چه دلیلی تا امروز از آن غفلت کرده است؟!
این نوع حکم در نوع خود بسیار جالب و البته عجیب است چراکه حتی اعضای شورای شهر گالیکش در استان گلستان که در یک روز ۱۵ مشاور را معرفی کردند و حسابی به سوژه‌ی طنز فعالان فضای مجازی بدل شدند نیز مشاوری به‌عنوان مشاور آموزشی و پژوهشی نداشتند و جست‌وجوی ما در فضای مجازی نیز نشان می‌دهد که حداقل هیچ حکمی مبنی بر چنین مشاورانی در هیچ‌کدام از پارلمان‌های مردمی تاکنون زده نشده و تا این لحظه نیز شورای شهر بندرعباس در رابطه با این انتصاب و دلایل آن هیچ توضیحی ارائه نکرده است.
با این حال در خصوص چگونگی پرداخت حق‌الزحمه نیز باید شفاف‌سازی شود چراکه ميزان و چگونگي پرداخت حق‌الزحمه مشاوران بر مبناي ارائه خدمات كارشناسي است و مشاوران تا سقف ۱۲۰ ساعت در ماه و از محل اعتبارات بودجه مصوب شوراي اسلامي شهر می‌توانند حقوق دریافت کنند و بهتر است زمانی که از جیب مردم قرار است هزینه‌ای پرداخت شود، ضرورت و اهداف آن نیز تشریح شود.
بی‌شک این پرسش‌ها با هدف زیر سؤال بردن توانایی‌های فرد انتخاب شده یا سوءنیت فرد انتخاب‌کننده مطرح نمی‌شود و اینکه با اندکی درنگ نیز به آن پرداختیم ریشه در همین مسئله دارد اما سؤال این‌که ایجاد پست‌های جدید در روزهای پرالتهاب شهرداری و شورای شهر این تردید را ایجاد نمی‌کند که چنین انتصاب‌هایی بیشتر پشت پرده‌ی سیاسی دارد؟!
اگر چنین گمانی از اساس صادق نباشد نیز نمایندگان مردم بندرعباس در شورای اسلامی این شهر که داعیه‌ی انقلابی و جهادی نیز دارند، باید شفاف با مردم سخن بگویند و دلایل اقدام خود را شرح دهند، موضوعی که قطعاً می‌تواند بخشی از اعتماد ازدست‌رفته را به این نهاد بازگرداند.

غیرقابل انتشار: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها