بهره‌برداری از ۱۰ طرح نیمه تمام آبرسانی، آب آشامیدنی ۶۸ روستای بندرلنگه را پوشش می‌دهد



مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: ۱۰ طرح نیمه تمام آبرسانی در شهرستان بندرلنگه وجود دارد که بهره برداری از آنها، ۶۸ روستا را پوشش می دهد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، عبدالحمید حمزه پور با بیان اینکه برای تکمیل و بهره برداری از این طرح ها و بهره مندی روستاییان از آب پایدار سه هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است اظهار کرد: با تزریق ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار چهار طرح تا دهه فجر تکمیل و ۶ روستا با اجرای این طرح ها از آب پایدار بهره مند خواهند شد.

 وی اضافه کرد: از «دژگان» و «ناهنگ» بندرلنگه به عنوان ۲ مجتمع روستایی نیازمند توجه ویژه در حوزه آبرسانی هستند تا آب مورد نیاز آن‌ها به پایداری لازم برسد و به دلیل نیاز آبی ناهنگ و شرایط حاکم بر آن، اولویت نخست آبفا در بخش روستایی است که مرحله نخست آن هفته دولت وارد مدار بهره برداری خواهد شد.

حمزه پور ادامه داد: این آب شیرین کن توسط سرمایه گذار بخش خصوصی در حال احداث است که ۱۰ روستا با جمعیت ۶۷۰ خانوار را پوشش می دهد که امیدواریم در مرحله نخست بهره برداری آن، سه روستای ناهنگ، هیرو و جاوید از آب شرب پایدار بهره مند شوند.

مدیرعامل آبفا هرمزگان، آبرسانی به سایر روستاهای تحت پوشش این مجتمع را نیازمند اجرای ۲۰ کیلومتر خط انتقال و پنج کیلومتر شبکه توزیع عنوان کرد.

وی همچنین از رفع محرومیت آبی در حوزه دژگان با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) خبر داد و گفت: با تکمیل این طرح ۱۴ روستای بخش مهران از آب شرب پایدار بهره مند خواهند شد.

حمزه پور از عقد قرارداد با سرمایه گذار آب شیرین کن «حمیران» خبر داد و گفت: این آب شیرین کن چهار سال بدون هیچ پیشرفتی راکد مانده بود که با ختم پیمان، تکمیل این طرح به سرمایه گذار جدید واگذار شد تا روند اجرای این طرح و تامین نیاز آبی روستا سرعت بیشتری بگیرد.

وی اعتبار مورد نیاز بازسازی شبکه آب روستای « رستاق» و «نخل میر» اشاره کرد و گفت: این طرح ۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که مقرر شد با تامین اعتبار از محل سفر استاندار هرمزگان آغاز شود.

مدیرعامل آبفا در پایان به شبکه های فرسوده آب شهر بندرلنگه اشاره کرد و افزود: ۴۰ درصد شبکه های آب این شهر فرسوده است.

وی تخصیص اعتبار مورد نیاز برای بازسازی شبکه فرسوده را ضروری دانست و ابراز امیدواری کرد: با تزریق اعتبار بتوان جلوی هدر رفت بالای آب را گرفت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها