8 خرداد سال 1396:

ثبت 15 اثر هنرمند ماندگار هرمزگانی با عنوان 'سیاه زنگی '



8 خرداد سال 1396 آهنگ سیاه زنگی هنرمند هرمزگانی ثبت رسمی شد.

            

به گزارش صبح ساحل، آهنگ سیاه زنگی یکی از آهنگ‌های بسیار معروف ابراهيم شهدوستي هنرمند هرمزگانی است.

ابراهيم شهدوستي يكي از ماندگارترين چهره هاي هنري استان هرمزگان در زمينه ترانه و موسيقي است كه آثار بسيار ارزشمندي را در حوزه موسيقي و ترانه توليد و منتشر شده است و بیش از  15 اثر از ابراهيم شهدوستي ثبت شده که عباتند از : 'توي دستون فقيروم ، مابندريون اهل جنوبيم ، سياه زنگي ، كتوك پيشي ، مرد جنوبي ، ليوا ، آدم دل مرده ، دوستي ، سفر بودن يه رويا ، تو غزال قله ي كوه گنوي ، پريزاد شهر قصه ، توي بند بند مغون ، خسته و تنهام ، غمگينوم اي خدا ، اي چه دردين ' .

ابراهیم شهدوستی متولد 1330 شاعر، ترانه‌سرا، آهنگساز، خواننده و نوازنده هرمزگانی و همچنین عضو گروه موسیقی لیوا در دهه چهل و پنجاه است که تاکنون آثار بسیار ارزشمند و ماندگاری را برای موسیقی هرمزگان و جنوب به یادگار گذاشته است.

  

ثبت 15 اثر هنرمند ماندگار هرمزگانی با عنوان 'سیاه زنگی '

   

این پیشکسوت هرمزگانی را شاید بیشتر با ترانه “سیاه زنگی” بشناسیم اما در کارنامه هنری او آثار بسیاری ازجمله تورگ، توی بندبند مغون، مرد جنوبی، پری‌زاد شهر قصه، دوستی و … ثبت و توسط هنرمندان بسیاری بازخوانی شده است.

موسیقی غنی هرمزگان که جایگاه ارزشمندش امروز در کشور و جهان بر کسی پوشیده نیست، اعتبار خود را وامدار پیشکسوتان و هنرمندانی چون ابراهیم شهدوستی است که در سایه غفلت مسئولین، مردم و حتی جامعه هنری و همچنین سیل خوانندگان پایتخت‌نشین و انحصاری شدن کنسرت‌ها به دست برنامه گذارانی خاص به فراموشی سپرده شده‌اند.

منابع:ایرنا، ایسنا، میراث هرمزگان

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها