در سانحه قطار طبس-یزد؛

تست هوشیاری راننده بیل مکانیکی هر دوبار مثبت بود



معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تست هوشیاری که از راننده بیل مکانیکی گرفته شد، متاسفانه در هر دوبار مثبت شده، اما تست لوکوموتیوران منفی بوده است.

به گزارش صبح ساحل، «میعاد صالحی»،معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ساعت ۸ ونیم صبح مسیر مشهد_یزد بازگشایی شد. دیروز از ساعت ۱۲ شب تا ساعت ۴ و نیم صبح به علت ماسه گیر بودن این مسیر ریلی، پیمانکاران بخش خصوصی مشغول ماسه گیری و تراورس در این مسیر بودند و صبح بعد از اتمام کار موقت اعلام کردند که خط باز است و پیش از این حادثه هم قطار باری و قطار دیزلی از این مسیر عبور کرده بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: این سوال باقی مانده و در حال بررسی است که چرا راننده بیل مکانیکی به نحوه غیرطبیعی بخشی از بیل مکانیکی را روی خط قرار می‌دهد که باعث برخورد با شیشه لوکوموتیوران شود؟

مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: در تحقیقات اولیه سرعت غیرمجاز لوکوموتیوران مورد بررسی قرار گرفت که مشخص شد، برای عبور از این بلاک، سرعت لوکوموتیوران غیرمجاز بوده و بعد از برخورد با بیل مکانیکی، همین سرعت غیرمجاز بر شدت آن افزوده است. از راننده بیل مکانیکی و لوکوموتیوران تست هوشیاری گرفته شد که آزمایش لوکوموتیوران مشکلی نداشت، اما متاسفانه تست هوشیاری راننده بیل مکانیکی هر دوبار مثبت بود.

دیروز در مسیر ریلی مشهد_یزد یک قطار ۱۰ واگنی به علت برخورد با بیل مکانیکی واژگون شده که بر اثر آن تعدادی از هموطنان کشته و مصدوم شدند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها