طرح جامع ممیزی املاک و اراضی در شهر بندرعباس آغاز شد/ طرح حلزونی شناسایی بنا به‌جای طرح پلکانی


نویسنده: سامیه طهورنیان

مدیر درآمد شهرداری بندرعباس در آغاز پروژه ممیزی املاک و اراضی در شهر بندرعباس گفت: کار ممیزی املاک و اراضی در شهر بندرعباس آغازشده است. در این پروژه برخلاف دوره‌های گذشته از روش مدرن‌تر حلزونی به‌جای روش سنتی پلکانی استفاده می‌شود.
«وحید بارانی»، مدیر درآمد شهرداری بندرعباس در مراسم افتتاح این طرح گفت: بر اساس ماده 9 قانون نوسازی و عمران شهری، کلیه مستحدثات و املاک در شهر بندرعباس می‌بایست ممیزی و برداشت می‌شود. بارانی گفت: آخرین ممیزی در شهر بندرعباس مربوط به سال 92-93 بوده است و در سال جاری پس از برداشت تصاویر هوایی که طی یک ماه اخیر صورت پذیرفته ممیزی بر همین مبنا آغازشده است.
  
  طرح جامع ممیزی املاک و اراضی در شهر بندرعباس آغاز شد/ طرح حلزونی شناسایی بنا به‌جای طرح پلکانی
  
بارانی کمک به عمران، توسعه و آبادانی بیشتر و رضایت‌مندی شهروندان را از مهم‌ترین مزایای این طرح دانست و افزود: اجرای طرح ممیزی املاک باعث می‌شود برنامه‌ریزی‌های آینده شهرسازی بر اساس اطلاعات دقیق صورت گیرد
مدیر درآمد شهرداری بندرعباس افزود: به‌منظور بررسی دقیق‌تر و همچنین توسعه شهری از کلیه شهروندان، مالکین و صاحبان مشاغل خواهشمندیم در اجرای این طرح با ممیزین شهرداری، همکاری لازم داشته باشند.
بارانی در ادامه بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود که در اجرای این طرح قریب به 300 هزار ملک در شهر بندرعباس ممیزی و اطلاعات آن بررسی می‌شود.26 هزار ملک تجاری و 34 هزار ملک در شهرک پیامبر اعظم در شناسایی این طرح قرار دارند مدیر درآمد شهرداری بندرعباس گفت: 80 نفر نیروی ستادی و میدانی در اجرای این طرح فعالیت خواهند داشت و مدت‌زمان اجرای این طرح 6 الی 8 ماه پیش‌بینی می‌شود.
«مهدی نوبانی»، شهردار بندرعباس  در حاشیه مراسم افتتاح این طرح گفت: «طرح جامع ممیزی املاک و اراضی در شهر بندرعباس با اهداف متعددی در حال اجرا است که می‌تواند در تصمیم‌گیری، رفع موانع و مشکلات شهرسازی، به شهرداری کمک کند».
مهدی نوبانی افزود: «این طرح می‌تواند درآمد پایداری برای شهرداری ایجاد کند و حتی فرآیند استعلام گیری از شهرداری را برای سایر نهادها تسهیل کند. وی تصریح کرد: این طرح حتی می‌تواند در جلوگیری از تصرف‌های شهری بسیار حائز اهمیت باشد»
گفتنی است که این طرح شامل تمامی بناها در سطح شهر بندرعباس می‌شود و به‌زودی طرح عکس‌برداری از اداره و برخی نهادها نیز به این طرح اضافه می‌شوند.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها