۲۱ هکتار از اراضی ملی در چاه اسماعیل هرمزگان رفع تصرف شد



رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از رفع تصرف ۲۱ هکتار از بستر و حریم رودخانه چاه اسماعیل در میناب خبر داد.

       

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اظهار داشت: در راستای تأکیدات رئیس قوه قضاییه مبنی بر لزوم آزادسازی سواحل دریا، رودخانه‌ها و اراضی ملی، به دستور دادستان میناب نسبت به آزادسازی بیش از ۲۱ هکتار از بستر و حریم رودخانه چاه اسماعیل در شمال این شهرستان اقدام شد.

وی در ادامه افزود: طبق بازدیدهای میدانی مسئولین قضایی و گزارش های دریافتی از ادارات متولی و نهادهای نظارتی، متصرفان غیرمجاز طی سال های متمادی مستحدثاتی را در این محدود ایجاد کرده بودند که بر اساس نظریات کارشناسی، تخلفات آنها محرز گردیده و باید بستر و حریم این رودخانه آزادسازی می شد.

قهرمانی تأکید کرد: ریاست قوه قضاییه در خصوص آزادسازی و رفع تصرف حریم و بستر رودخانه‌ها حساسیت و تأکید فراوانی دارند و بر این اساس، دستگاه قضایی استان هرمزگان هم با جدیت و قاطعیت به این موضوع ورود نموده و قطعاً با متخلفان و دست‌ اندازان برخورد خواهد کرد.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: مقابله با ساخت و ساز‌های غیرمجاز در اراضی ملی، منابع طبیعی، حریم و بستر رودخانه‌ها و اراضی زراعی و باغات در همه استان در دستور کار شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان هرمزگان قرار دارد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان با تأکید بر اینکه اراضی آزادشده در مناطق مختلف استان در زیر ذره بین دستگاه قضایی قرار دارند، گفت: اراضی رفع تصرف شده اراضی ارزشمندی هستند که باید تلاش شود از طمع مجدد زمین خواران مصون بمانند.

غیرقابل انتشار: 3
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها