بازدید یک هیات تجاری چینی از بندر شهید رجایی



 یک هیات تجاری از بازرگانان و سرمایه‌گذاران بندر تایکن چین در جریان سفر به بندر شهید رجایی، روز چهارشنبه از دروازه طلایی اقتصاد ایران بازدید کردند.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، این هیات تجاری متشکل از مدیرعامل و مدیر اجرایی یک شرکت‌ دولتی از بندر تایکن چین از امکانات منطقه ویژه اقتصادی این بندر، ترمینال‌های کانتینری وجنرال کارگو در بزرگترین بندر تجاری ایران بازدید کردند.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان که این گروه چینی را همراهی می‌کرد، ضمن ارائه گزارشی از ظرفیت‌های بندر شهید رجایی و آخرین دستاوردهای عملیاتی این بندر، فرصت‌های سرمایه‌گذاری را برای حضور این سرمایه‌گذاران چینی تشریح کرد.

"منصور خرمشکوه" توسعه فعالیت‌های ترانشیپ، احداث مخازن عملیات بانکرینگ(سوخت رسانی به شناورها)، احداث ترمینال و اسکله صادرات، پایانه لجستیک ارزش افزوده، انبارهای ترانزیت، احداث مخازن صادرات و نیروگاه را به مهمترین زمینه های سرمایه گذاری شرکت های داخلی و خارجی در بندر شهید رجایی برشمرد.

وی در حاشیه این بازدید همچنین گفت: این هیات تجاری به منظور آشنایی با امکانات و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در بندر شهید رجایی و با هدف توسعه سرمایه‌گذاری قابل انتفاع بازدید کردند.
معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از دیگر اهداف این بازدید به آشنایی این گروه سرمایه‌گذار حوزه بندری با توسعه‌های صورت گرفته در بخش پیشرانه های حمل و نقل و ظرفیت های ترانزیتی و ترانشیپی بندر شهید رجایی اشاره کرد.
وی با اشاره به بازدیدهای متعدد گروه‌های تجاری و سرمایه‌گذاری خارجی در بندر شهید رجایی از سال گذشته تاکنون، این بازدیدها فرصتی را برای رونق توسعه سرمایه‌گذاری خارجی دانست.

در این بازدید سه ساعته هیات بندر تایکن چین از نزدیک با ظرفیت‌های موجود در این بندر به منظور یافتن نقاط همکاری مشترک و زمینه‌های سرمایه گذاری آشنا شدند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها