انجمن‌ شرکت‌های هواپیمایی:

چارترکنندگان حق فروش بلیت دلاری به اتباع خارجی را ندارند



دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: فروش دلاری بلیت به اتباع بیگانه از طریق چارترکنندگان، سیستم‌های توزیع و فروش و آژانس‌ها ممنوع است.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته باشگاه خبرنگاران، مقصود اسعدی سامانی گفت: به دلیل مشکلات و سوء استفاده‌های احتمالی که از فروش دلاری بلیت هواپیما پیش‌بینی می‌شد، در بخشنامه‌ای که از دیروز به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شده ضوابط فروش بلیت به اتباع خارجی مشخص و به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شد.

به گفته دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی بر اساس این بخشنامه، فروش بلیت به اتباع بیگانه فقط از طریق «سایت شرکت هواپیمایی» یا در دفتر آن شرکت و نمایندگی‌ها به صورت حضوری انجام می‌شود به طوری که همه فرآیندهای فروش در کنترل کامل آن شرکت باشد.

او می گوید:  فروش بلیت به اتباع بیگانه از طریق چارترکنندگان، سیستم‌های توزیع و فروش، آژانس‌ها و OTA ها ممنوع است و در صورت هر گونه تخلف و بروز مشکل، شرکت هواپیمایی موظف به پاسخگویی است.

فروش بلیت به اتباع غیر ایرانی براساس ساعت صندلی شناور بوده و ممکن است این  نرخ بلیت تغییر کند.

چندی پیش برخی شرکت‌های هواپیمایی در قالب بخشنامه ای اقدام به فروش دلاری بلیت هواپیما به اتباع غیر ايرانی کردند که این اقدام با تایید سازمان هواپیمایی کشور همراه بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها