مدیرکل صنعت، معدن و تجارت هرمزگان:

کشف ۲ پهنه‌ معدنی در بشاگرد/ به زودی عملیات واحدها در این منطقه آغاز می‌شود



مدیرکل صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: ۲ پهنه‌ معدنی با بیش از ۵۰ هزار تن منگنز در بشاگرد کشف شده که به زودی عملیات واحدها در این منطقه آغاز و سطح اشتغال‌ نیز افزایش خواهد یافت.

به گزارش صبح ساحل، «خلیل قاسمی»، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: هرمزگان دارای معادن فلزی و غیرفلزی است. یک خبر بسیار بزرگ برای حوزه فولاد آن است که ظرفیتی افزون بر ۸۰۰ میلیون تُن سنگ آهن در هرمزگان وجود دارد که قادر است زنجیره اشتغال این استان را نیز کامل کند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت هرمزگان با بیان اینکه خاک سرخ جزیره هرمز با خاک سرخی که آهن را تهیه میکنیم متفاوت است و رنگدانه خاک جزیزه ی هرمز قوی‌تر است، اضافه کرد: در خصوص خاک سرخ جزیره هرمز با حکم قانونی دادگاه اجازه هیچگونه انتقالی وجود ندارد.

قاسمی ادامه داد: هرمزگان در حوزه گچ ساختمانی و سفید کاری امروزه به خودکفایی رسیده‌ و دیگر وارداتی از دیگر استان‌ها ندارد.

وی گفت: معادنی با ظرفیت بالا در شهرستان بشاگرد وجود دارد که تا پیش از این هیچگونه مطالعه ای در این منطقه صورت نگرفته بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: بنابراین پهنه بندی و اکتشافات تحلیلی انجام و در ۲ پهنه‌ معدنی با بیش از ۵۰ هزار تن منگنز کشف شد که به زودی عملیات واحدها در این منطقه آغاز و سطح اشتغال‌ نیز افزایش خواهد یافت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها