درد‌ و دل با هرمزگان



محضر هرمزگان عزیز  سلام علیکم هرمزگان چه خبر؟ ایام به کام است؟ این روزها خبرهای ضد و نقیضی، نقل مجالس شده است،  از نارضایتی یاران دولت گرفته،  تا وضع نابسامان اقتصاد،  از انتظار یکساله یاران ستادی دولت برای  بدست آوردن پست های کلیدی، تا مراجعه انتهاری یک خانم بزرگوار به اداره محترمی و نواختن سیلی های جانانه به صورت مبارک مسئولین طراز اول آن اداره و فرار فرد اول و  محترم آن اداره برای حفظ جان بسوی آبستگاه (لاتَجَعَلْ عِرضَكَ غَرَضاً لِنِبالِ القَول)راستی از دیدارهای مسئولین کلان استان  با رؤسای ستادهای انتخاباتی دولت، بعد  از یکسال چه خبر؟
بی تردید، خبر مظلومیت نمایندگان محترم را دارید با وجود همه این مظلومیت ها و نامهربانی ها، آنها کارهای بزرگی را در استان رقم می زنند اهم آن چینش نیروهای خود در پست های اجرایی برای انتخابات آتیه، زیرا همه آنها برای ماراتن آینده در تلاش اند، خصوصا نمایندگانی که در فضای مجازی فعال اما اعمال  آنها در حقیقت نمایان نیست و با کلمه  نمی دانیم و ندیدیم از آنها عبور می کنیم،  لیک کار بی مزد و منت آنها عندالله محفوظ و آنها ماجورند.از وضعیت معیشت فرزندانت چه خبر؟  خبر دار شدیم شما سرزنده و فعال شده اید!بی شک سرزنده بودن شما شاید بدلیل وجود کارخانجات فراوان و ارتباط  تجاری با کشورهای  همسایه می باشد که  بازار خوبی برایت رقم خورده و همه متعلقین تو شغل آبرومندانه ای دارند.  قطع و یقین فرزندانت به آرامش رسیده اند.اربابان  خبر آورده اند، بزرگان  ارز ۴۲۰۰ را صلاح حال ما ندیده اند لذا با حذف آن قصد   مهار تورم دارند،  الحمدالله تورم مهار شده است. با مهار تورم حال شما چطور است؟ خدا را شکر در بلاد از کلمه مهار  «میم» آن افتاده  و «هار» او مانده است. با اندکی تامل در یافتیم تورم هار شده است،  البته فی الحال  مشکلی نداریم  جز صدای شکستن پشت طبقات ضعیف جامعه به همین دلیل  کمی ناراحتیم، فرمایشی را باید یاد آور شد:« از این پیچ هاو گردنه ها عبور خواهیم کرد».
هرمزگان شما عبور بفرمایید  ماشین  ما فعلا روغن ندارد، یاتاقان زده، زیرا روغن کم یاب شده  و اگر پیدا شود  چون در گرانبها، گرانقیمت است!
راستی  از خودروهای خارجی وارداتی چه خبر؟
ساکتید، اشکال ندارد آورده اند: «سکوت نشانه رضایت است».  حتما ماشین  های شما  همان خودروهای  خارجی ارزانی  است  که نمایندگان محترم  به جامعه تجویز فرمودند، اشکال ندارد، شما خوش باشید حال ما به می شود.خدا را شکر، شهرهای زیبایی برای شما طراحی کرده اند،  بازارهایت از  ثبات و پویایی قابل وصفی  برخوردارند. در بازارها جنسها و اقلام بسیار مرغوب وارزانی برای خانواده ها موجود است مثلا با هزار تومان پول رایج،خانواده ها می توانند یک خودرو باری سایپا پر از   لوازم خوراکی و پوشاکی  برای خود  تهیه کنند و با خیال راحت  به منزل عزیمت نمایند. ماه ها بدور  از  دغدغه خورد و خوراک و پوشاک آسوده خاطر  زندگی نمایند.جوانان دیگر دغدغه مسکن ندارند. زیرا مسکن ارزان به  آنها ارزانی شد و تنها دغدغه آنها سفرهای تفریحی سالیانه  دور دنیا می باشد. 
هرمزگان بزرگ
کشاورزان و باغداران بدلیل وفور نعمت و فروش محصولات  خود در بازارهای  بین المللی  ،  همه حج واجب را انجام داده اند و از آسایش بی نظیری برخوردار هستند.در شهرها فقر ریشه کن شده است و کسی را در کنار سطل های زباله سراغ نداریم .
هرمزگان عزيز
  آیا هنوز نمایندگانی که در فضای  مجازی  کوش فلک را کر نموده اند کار مسئولین دولتی را در انتصابات بعهده دارند؟
می دانیم از اینگونه دخالت های آنها در کار دولتی ها در شهرهای کوچک و بزرگت دلت گرفته اما شما صبور باشید که *ان الله مع الصابرین*.
با اندکی  تأمل باید به آنها حق داد زیرا آن بندگان خدا هزینه کرده اند و این بندگان خدا وعده داده اند.  المومن اذا وعد وفی
هرمزگان جان
اوضاع مرغ و گوشت قرمز  با تورم رابطه ای ندارند فقط تخم مرغ  اندکی گران شده آنهم بدلیل عدم استقبال  مرغ ها در تخم گذاری و تحریم غرب هم مزید علت گشته است. غصه به خود راه ندهید زیرا احتمال سکته زیاد است.
با خبر شدیم وزن چانه خمیر نان ات ثابت و شاید اندکی  افزایش  پیدا کرده است، لیک در گرانی  آن باکی نیست. زیرا نان کیلویی خواهد شد و همه جوره باید صبر را پیشه کنید.*علیکم بالصبر فان الصبر من الایمان کرأس من الجسد*.
با اوضاعی که در شما سراغ دارم یاد شعر نسیم شمال افتادم که با ذکر آن، بایدگفت کلام بس است و،  وسلام.
صبر كن آرام جانم صبر كن!
صبر کن آرام جانم صبر کن
بعد از اين تهران گلستان می شود
در دكان ها نان فراوان مي شود
گوشت هاي شيشك ارزان مي شود
مشكلات از صبر آسان مي شود
صبر كن آرام جانم صبر كن
از براي نان گندم غم مخور
جان من از بهر مردم غم مخور
گر نداري أرده ي قم غم مخور
صبر كن آرام جانم صبر كن
لاله در گلشن شود خوشبو به صبر
اسفناج ما شود كوكو به صبر
نان سنگك مي شود نيكو به صبر
صبر كن آرام جانم صبر كن
اي پري رخسار محبوب القلوب
گر تو مي خواهي بگيري نان خوب
صبر كن از ظهر تا وقت غروب
گر زند شاطر به فرقت سنگ و چوب
صبر كن آرام جانم صبر كن
غم مخور ، سال دگر نان مي خوري
ميوه ي شيرين به شمران مي خوري
گوسفند و مرغ بريان مي خوري
در سر سفره فسنجان مي خوري
صبر كن آرام جانم صبر كن
بعد از اين پيران جواني مي كنند
نوجوانان مهرباني مي كنند
أهل تهران شادماني مي كنند
با شرافت زندگاني مي كنند
صبر كن آرام جانم صبر كن

نویسنده: دکتر غلامرضا محب زاده

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها