پوشش زنده از زلزلهٔ هرمزگان:

امداد رسانان مشغول کمک رسانی به مردم زلزله زده/ تمامی منازل مسکونی روستای سایه خوش غیرقابل‌سکونت


نویسنده: سامیه طهورنیان

در بامداد شنبه، ۱۱ تیرماه ۱۴۰۱ شمسی، چندین زلزلهٔ بزرگ شهرهای مختلف استان هرمزگان را لرزاند؛ بزرگ‌ترین آن ۶.۳ ریشتر بود و در ساعت ۰۳:۵۵:۱۶ صبح و در عمق ۲۶ کیلومتری، بندر خمیر اعلام شد. گزارش‌های اولیهٔ مردمی، حاکی از خرابی‌ها و تلفات متعددی در روستای سایه خوش است که بافت مسکونی آن به‌شدت قدیمی و آسیب‌پذیر است.

به گزارش صبح ساحل، بر اساس گزارش‌های میدانی، اکثر خانه‌های این روستا در پی این زلزله تخریب‌شده‌اند و غیرقابل‌سکونت هستند. در همان ابتدای اعلام مرکز زلزله، نیروهای امدادی و مقامات برای ارزیابی خسارات زلزله به این منطقه اعزام شدند. وضعیت اینترنت در این منطقه پایدار نیست و تاکنون 5 ساعت بعد از زلزله برخی اقلام مانند آب و پتو برای مردم ارسال‌شده است. منابع رسمی، 6 ساعت پس از زلزله تعداد فوتی‌ها را 5 نفر و تعداد مصدومان را 39 نفر اعلام کرده‌اند.

گفتنی است سایه خوش روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان واقع در جنوب ایران.است این روستا در ۴۰ کیلومتری جنوب خمیر و ۵۵ کیلومتری بندرلنگه قرارداد. سایه خوش‌بین راه آسفالت بندر لنگه به بندرعباس واقع‌شده است. این روستا بین 1800 تا 2000 نفر به‌صورت جمعیت غیر رسمی دارد.

روستای سایه خوش دارای آثار تاریخی زیادی است که قدمتی بسیار تاریخی دارد ازجمله: بند حسن. کاروانسرایی که محل استراحتگاه کاروانان بوده و هنوز هم هست که متأسفانه محل استراحتگاه دام‌ها شده است. برکه سرریخته بند حسن. زیارتگاه و برکه حاجی ملأ محمد. پیشهٔ بیشتر مردم این روستا ماهی گیری، دامداری. پرورش میگو... کشاورزی و بازرگانی است.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها