هشدار پلیس فتا؛

مراقب کلاهبرداری‌های اینترنتی به بهانه عید قربان باشید



پلیس فتا به هموطنان هشدار داد؛ با توجه به پیش رو بودن عید سعید قربان، فریب جمع آوری کمک برای نیازمندان را نخورید.

به گزارش صبح ساحل، کلاهبرداران با انتشار تصاویر واقعی از نیازمندان تلاش دارند ضمن تحریک احساسات هموطنان، از طعمه‌های خود سوءاستفاده می‌کنند.

مجرمان سایبری با این ترفند که «هزینه قربانی خود را برای کمک به نیازمندان بدهیم» در فضای مجازی و به خصوص شبکه‌های اجتماعی بصورت گسترده تبلیغ کرده وبا ارائه شماره حساب نامعلوم قصد کلاهبرداری از هموطنان را دارند و به‌هیچ عنوان این کمک‌های مردمی به دست نیازمندان نمی‌رسد.

همچنین کلاهبرداران با راه‌اندازی درگاه‌های جعلی (فیشینگ) و با سوءاستفاده از عناوین دروغین وابسته به مؤسسات خیریه، کمیته امداد و سازمان‌های مورد اعتماد و با ارائه شماره حساب جعلی از شهروندان، دست به کلاهبرداری از شهروندان می‌زنند.

مجرمان سایبری با هدف کلاهبرداری از کاربران همواره از هر موقعیت و مناسبتی سوء‌استفاده می‌کنند؛ هموطنان توجه داشته باشند برای پیشگیری از این نوع کلاهبرداری‌ها، کمک‌های خیرخواهانه و نذورات خود را از طریق مراکز معتبر انجام دهند.

هموطنان توصیه‌های پلیس فتا را جدی گرفته تا در معرض این‌گونه کلاهبرداری‌ها قرار نگیرند و در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما درمیان بگذارند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها