معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد در بازدید از گمرک قشم مطرح کرد؛

نگاه کلان‌ سازمان ملی استاندارد ‌به عنوان‌ سازمان‌ فرادستگاهی، نظارت بر حسن اجرای استانداردهاست



معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد گفت: برای تسریع در ترخیص کالاهای اساسی، نمونه برداری و آزمون قبل از اظهار و روی کشتی وغیره را در دستور کار قرار دادیم. 
به گزارش صبح ساحل، «احسان ساده»،معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد در حاشیه بازدید از گمرک قشم، گفت: به نظر می‌رسد بحث زیرساخت‌های آزمایشگاهی ادارات کل استاندارد و ایجاد یک شبکه آزمایشگاهی متصل برای ادارت کل مان باید تقویت کنیم تا از ظرفيت شبکه آزمایشگاهی سایر دستگاه ها و دانشگاه ها مرکز تحقیقات هم استفاده کنیم. ساده افزود: دسترسی استان ها به تجهیزات آزمایشگاهی وزیرساخت های آزمونی، تضمین کننده رای آنها بر انطباق یا عدم انطباق کیفی اقلام ورودی یا تولیدی کشور است.
معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد گفت: هرمزگان در استانداردسازی کالاهای دانش بنیان و نوظهور هم که شعار سال و مورد تاکید مقام ‌معظم رهبری نیز است، ظرفیت‌های دانشگاهی و‌ علمی دارد.
وی اضافه کرد: در بحث بهبود در شیوه نامه و‌ روش اجرایی ارزیابی انطباق کالاهای وارداتی، پیشنهاداتی که همکاران ارائه می‌کنند، قابل استماع است. رویه‌ها در بسیاری از زمان‌ها به موقعیت کنونی ربط دارد، برخی رویه‌های سال‌های گذشته، شاید برای امسال قابل استفاده نباشد، بنابراین بازنگری روش اجرایی انطباق کالاهای وارداتی بطور جدی مدنظر است که در دستور کار قرار می گیرد.
معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد گفت: نگاه کلان‌ سازمان ملی استاندارد ‌به عنوان‌ سازمان‌ فرادستگاهی، نظارت بر حسن اجرای استانداردهاست. وی گفت: بایدنقشی داشته باشیم‌که فعالیت های استاندارد سازی در کشور تسریع و‌تسهیل شود و‌با کیفیت بهتری انجام ‌شود.
ساده در بحث همکاری با مناطق آزاد اظهارداشت: مناطق آزاد همکاری و همراهی دارند‌ ،ولی باید موضوع تعارض در منافع در این‌همکاری رفع شود که در این حوزه نیاز به مطالعه حقوقی وقانونی و زیرساختی و تعاملی دارد که در دستور کار است. وی در پاسخ به این موضوع که بیشترین‌درآمد استاندارد از درآمدهای استانی هرمزگان است و بارها نماینده ولی فقیه در استان در دیدارهایی که مسئولان‌ ارشد استاندارد هرمزگان ‌با ايشان‌ در گذشته داشتند، ایشان تاکید داشتند‌که استان هم ‌بایستی سهمی از این‌درآمد داشته باشد و‌کارکنان استاندارد هرمزگان نیز این مطالبه را دارند؛ گفت : تلاش می شود ‌به نوعی در قالب حمایت های رفاهی و‌‌‌…نیز حمایت هایی از کارکنان استاندارد داشته باشیم . رضایت گمرک از عملکرد استاندارد معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد گفت:بر تسریع در ترخیص کالاهای اساسی، نهاده های دامی و موادغذایی تاکید داریم.
ساده در جلسه با مدیرکل گمرک قشم با قدردانی از مدیرکل گمرک قشم گفت: در حال حاضر در دنیا و کشور بحث بحران غذایی و نهاده های دامی است و کشورهای توسعه یافته به همین دلیل با تورم ۳۰تا ۴۰درصدی مواجهند. وی خاطرنشان کرد: اما در دولت مردمی سیزدهم این موضوع مدیریت شد.
به گفته وی، کارکنان استاندارد در تمام ایام هفته وحتی ایام تعطیل به ارائه خدمت می پردازند.
گفتنی است در این سفر معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد از ساختمان در حال احداث آزمایشگاه های اداره کل استاندارد هرمزگان نیز بازدید کرد.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها