اهدای خون ۶۶۷عزادار هرمزگانی در تاسوعا و عاشورای حسینی



مدیرکل پایگاه انتقال خون هرمزگان گفت: ۷۷۰ عزادار حسینی روزهای تاسوعا و عاشورا برای اهدای خون به مراکز ثابت و سیار انتقال خون استان مراجعه کردند که از این تعداد ۶۶۷ نفر موفق به اهدا شدند.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، دکتر ایمان زارعی با اشاره به اینکه از این میزان داوطلب سه درصد بانوان بودند، افزود: این میزان خون اهدایی نسبت به تاسوعا و عاشورای حسینی پارسال ۱۰.۸ درصد رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد از اهداکنندگان خون هرمزگان در تاسوعا و عاشورای حسینی مربوط به افراد مستمر بوده و ۱۶ درصد نیز برای نخسیتن بار خون اهدا کرده اند.

مدیرکل انتقال خون هرمزگان اظهار داشت: روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی و حتی یک روز قبل از آن پایگاه های ثابت انتقال خون بندرعباس، کانکس امامزاده سیدمظفر(ع) بندرعباس، انتقال خون میناب و پایگاه بندرلنگه در۲ نوبت صبح و بعد از ظهر، پایگاه رودان در نوبت صبح و پایگاه قشم در تاسوعا نوبت صبح و عاشورا صبح و بعد از ظهر فعال بودند.

زارعی با اشاره به اینکه پویش ایثار حسینی نذر اهدای خون از اول محرم تا پایان ماه صفر ادامه دارد، اظهار داشت: افرادی که در تاسوعا و عاشورای حسینی موفق به این امر نشده اند، می توانند در این مهلت باقی مانده با مراجعه به پایگاه های ثابت اهدای خون در شهرهای بندرعباس، بندرلنگه، میناب و قشم خون اهدا کنند .

وی با اشاره به اینکه مراکز انتقال خون استان هرمزگان همیشه نیازمند به اهدای خون است، گفت: آقایان هر سه ماه یکبار و بانوان هر چهار ماه یکبار می توانند خون اهدا کنند.

هرمزگان روزانه به طور متوسط به ۱۵۰ تا ۲۰۰ واحد خون نیاز دارد.
حدود ۲ هزار بیمار خاص درهرمزگان وجود دارد که عمده مصرف خون در این استان مربوط به  بیماران خاص، عمل‌های جراحی و مصدومان حوادث جاده‌ای است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها