مراسم روز خبرنگار برگزار شد:

تجلیل از خبرنگاران به میزبانی کانون وکلای هرمزگان




مراسم تجلیل از خبرنگاران به میزبانی کانون وکلای دادگستری هرمزگان  در محل آمفی تئاتر هتل هرمز بندرعباس برگزار شد.

 

 کانون وکلای دادگستری هرمزگان به ریاست «علی قاسمی» در مراسمی به مناسبت روز خبرنگار، از خبرنگاران هرمزگان تجلیل کردند. در این مراسم احمد مرادی نماینده مجلس شورای اسلامی و سایر اصحاب رسانه حضور داشتند .

«علی قاسمی»، رئیس کانون وکلای دادگستری استان هرمزگان در این مراسم، ضمن تشکر از خبرنگاران به عنوان مدافع حقوق مردم جامعه که نقش مهم اطلاع رسانی را بر عهده دارند بیان کرد : «خبرنگاران قشری هستند که که نان و جان را فدای صداقت، پایبندی، تعهد و رسالت اجتماعی خود کرده اند».

 وی در ادامه بیان داشت :« کارکردها و نقش خبرنگاران در سطوح جامعه می تواند باعث حاکمیت و استحکام روابط  در جامعه شود و رشد و تعالی یک جامعه در گرو اتحاد سازنده، آزادی بیان و دسترسی آزاد به اطلاعات است. زمانی این مهم اتفاق می افتد که خبرنگاران  از آزادی عمل، استقلال و امنیت و آسایش برخوردار باشند تا بتوانند با حمایت همه جانبه قانون گذار، به صورت قانونمند راه خویش را در پیش گیرند».
 رئیس کانون وکلا با اشاره به وجه اشتراک کانون های وکلا و خبرنگاران گفت: این حرفه، واسطه ای بین حکومت و مردم است که اگر در جایگاه واقعی خود قرار بگیرند، می توانند کارکردهای بهینه و فراوانی را برای جامعه داشته باشند.

 علی قاسمی همچنین افزود : «مطبوعات یا حب المتین، رکن رکین، ستون رابع، حرز و مانع جامعه هستند. ستون و حرز از این نظر که می تواند مانع و دیوار دقیقی برای حفظ امنیت در هر جامعه ای باشد که با کنشگری به موقع، حافظ جامعه باشند و اشاره و دادن لقب ستون به این دلیل است که در کنار قوه قضاییه، قوه مقننه و قوه مجریه به عنوان گروه چهارم حافظ و مدافع کشور و جامعه باشند .

و در پایان با اشاره به سه اصل مهم سرعت و صحت و دقت در حرفه خبرنگاری به اهمیت و تخصص این رشته اشاره کردند و بار دیگر از زحمت های این قشر فرهیخته تشکر و قدردانی داشتند .
.
احمد مرادی نماینده مجلس شورای اسلامی در حاشیه این مراسم ضمن تشکر از میزبان این مراسم یعنی کانون وکلای استان هرمزگان به نقش خبرنگار در بیدار سازی، شفاف سازی و فساد ستیزی اشاره کرد.
مرادی خاطر نشان کرد: خبرنگاران با قلم هایشان، مظلومیت،عدالت خواهی، ظلم ستیزی و دفاع از حق را به تصویر می کشند.خبرنگاران به عنوان طلایه داران جبهه اطلاع رسانی، همواره در تمام صحنه ها و روزهای تلخ و شیرین کشور، منادی حقوق ملت و یاور دولتمردان ایران اسلامی بوده اند.
وی در ادامه با اشاره به اولین سال تشکیل کانون وکلا در هرمزگان گفت:
«بنده برای تشکیل کانون وکلا تا جای ممکن پیگیری های لازم را انجام داده ام و به دلیل نزدیک بودن حوزه تحصیلی ام با صنف وکلا، تا حدودی به اهمیت این تشکل واقف هستم و از این رو وجود همچین نهادی در استان را ارج می نهم».
در ادامه مراسم برخی از خبرنگاران با بیان مشکلات حوزه و صنف خود پرداختند و خواستار همکاری بیشتر نهادهای حقوقی چون کانون وکلا با اهالی رسانه شدند. در  پایان مراسم از زحمات خبرنگاران قدر دانی شد.

منتشر شده: 1
مهدی مقیمی نوه
۲۰ امرداد ۱۴۰۱
ضمن گرامی داشتن شغل خبرنگاری اززحمات این انسانهای شریف کمال تشکررادارم وامیدوارم که حقایق راهرچه هست گرچه به ضررآنها باشدبیان کنند.توفیق روزافزون.وسلامتی.این قشرزحمتکش راحضرت حق.وآقا.صاحب.الزمان.بدهن.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها