امام جمعه بندرعباس:

مقاومت تنها راه نجات جامعه اسلامی از سیطره ستمگران است



نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، نظریه مقاومت را به عنوان یک نظریه اصیل، باعث عزت و آبروی جوامع اسلامی دانست و گفت: امروز جریان مقاومت به عنوان تنها راه رهایی و نجات جامعه اسلامی از یوغ و سیطره ستمگران صهیونیستی است.

به گزارش صبح ساحل، «حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده»، امام جمعه بندرعباس در خطبه‌های این هفته نمازجمعه بندرعباس به روز مقاومت و دفاع ۳۳ روزه حزب الله در مقابل صهیونیست اشاره کرد و گفت: نظریه مقاومت به عنوان یک نظریه اصیل، باعث عزت و آبروی ما است.

وی ادامه داد: امروز جریان مقاومت به عنوان تنها راه رهایی و نجات جامعه اسلامی از یوغ ستمگران صهیونیستی یک هدف بزرگ آنهم اتصال جامعه اسلامی به جامعه‌ توحیدی را دنبال می‌کند و در  این مساله وحدت کلمه ضامن سعادت همه کشورهای اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان بیان کرد: در قاموس صهیونیست پیروزی یعنی کشتن چند کودک و زن و فرزند فلسطینی است اما امروز مقاومت به جایی رسیده که یک معادله وحشت علیه صهیونیست ها را به وجود آورده است پس صهیونیست ها به هوش باشند و قدرت مقاومت را آزمایش نکنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده افزود: امروز جوانان فلسطینی و لبنان، یمن، عراق و سوریه محور اصلی مقاومت هستند و مقاومت متعلق به جوانان این کشورها است.

امام جمعه بندرعباس در ادامه ضمن قدردانی از هیات های مذهبی که مطابق با قوانین و شرایط کرونا بعد از دوسال مراسم‌ عزاداری ایام محرم و شهادت امام حسین(ع) را مطابق با دل خود برگزار کردند، اوج خشم و عصبانیت دشمن از مراسم عزاداری حسینی در ایام محرم امسال را در دستگیری‌هایی عوامل نفاق و معاوندینی دانست که توسط سربازان گمنام امام‌زمان (عج) انجام شد.

وی ادامه داد: برخی از عوامل مزدور بیگانگان در همین کشورهای شمالی ما در ایام محرم امسال در کشوری که بیش از ۸۰ درصد آن شیعه امام علی علیه السلام هستند، پرچم های صهیونیست ها را بالا می بردند اما اجازه نمی‌دادند شیعیان این کشور پرچم های عزای امام حسین(ع) را به روی دیوارهای خانه‌های خود نصب کنند.

لزوم توسعه صنایع کوچک و متوسط در محیط‌های روستایی

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در بخشی دیگر از خطبه‌های امروز خود به نقش صنایع کوچک در اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و بیان داشت: ۹۰ درصد بنگاه‌های کشور را صنایع کوچک و متوسط  تشکیل می‌دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده با بیان اینکه بخش عمده بار اشتغال کشور را صنایع کوچک برعهده دارند، گفت: امروز بنگاه‌های اقتصادی کوچک برای رونق اشتغال کشور نقش آفرین و موثر هستند.

وی اظهار کرد: استان هرمزگان جزو استان‌هایی است که در حوزه صنایع بزرگ مانند صنعت فولاد، آلومینیوم، نفت و صنایع پتروشیمی جایگاه ویژه‌ای دارد اما آنچه امروز در این استان برای برطرف کردن اشتغال جوانان به آن نیاز داریم، رویکرد و حمایت جدی از صنایع کوچک است.

امام جمعه بندرعباس افزود: در کنار صنایع بزرگ  این استان، هرچه صنایع کوچک و متوسط در محیط های روستایی راه‌اندازی و افزایش پیدا کند در جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها، تولید اشتغال، رونق تولید، جلوگیری از افزایش هزینه‌ها برای مصرف‌کنندگان اثرگذاری خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده ادامه داد: روستاها یک یک مولد در عرصه صنایع کوچک محسوب می‌شوند و باید روی این مساله یک برنامه مدونی داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع مسوولیت‌های اجتماعی صنایع در حوزه ساخت مراکز درمانی در استان اشاره کرد و به طور ویژه از حمایت پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس و شرکت پالایش نفت بندرعباس قدردانی کرد.

امام جمعه بندرعباس از کمبود فضاهای درمانی به عنوان یکی از مشکلات جدی استان هرمزگان نام برد و اظهار داشت: طی بازدیدهایی که از این مراکز درمانی داشته‌ام با حمایت‌‎های ویژه استاندار هرمزگان اقدامات خوبی برای ساخت بیمارستان رازی بندرعباس، بیمارستان تخصصی دندانپزشکی، بیمارستان کودکان درحال انجام است و این قبیل کارها که نقش مسوولیت‌های اجتماعی صنایع بزرگ استان را نشان می‌دهد باید بیشتر شود.   

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها