وزیر بهداشت:

مادران باردار به مدت ۲ سال تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند



وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:مادران باردار به مدت ۲ سال و فرزندان آنان به مدت پنج سال تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، دکتر بهرام عین الهی با اشاره به مصوبات روز گذشته هیات دولت و خدمات دولت در بیمه ناباوری بیان کرد: با توجه به اینکه یکی از اهداف دولت سیزدهم تقویت بیمه است در گام نخست ۶ میلیون نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفته و بیمه همگانی در کشور در حال تحقق است که مقدمه ای برای طرح دارویاری است. 

وی با اشاره به اینکه جوانی جمعیت بسیار حائز اهمیت است، افزود: در بحث بیمه های ناباروری مصوبه ای را روز گذشته در هیات دولت داشتیم که کسانی که نابارور هستند در صورتیکه  درمان در مراکز ناباروری دولتی را پیگیری کنند می توانند تا ۹۰ درصد و در مراکز خصوصی تا ۷۰ درصد هزینه ها توسط تعرفه بیمه سلامت پرداخت می شود. 

عین الهی اظهار داشت: یکی از موارد این مصوبه این است  که هر خانمی که بارور شود به طور طبیعی تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرد تا ۲ سال پس از تولد فرزند نیز می تواند از خدمات بیمه سلامت به صورت رایگان بهره مند شود و همچنین فرزندان آنان نیز تا پنج سال تحت پوشش بیمه است تا بتوانیم در جهت جوانی جمعیت کشور گام برداریم. 

وی به بحث بومی گزینی پزشکان متخصص اشاره کرد و  ادامه داد: امسال طرحی در شورای آموزش پیش تخصصی به تصویب رسید که بر اساس این طرح ما بتوانیم نیاز مناطق محروم را تامین کنیم. 

دکتر عین اللهی گفت: پزشکان متخصص براساس قانونی که در حال حاضر وجود دارد باید مدتی را به عنوان نیروی انسانی در مناطق محروم بگذرانند، مدت خدمت خود را سپری می کنند و بعد از آن می توانند به هرجای کشور که خواستند بروند. 

وی با بیان اینکه این مشکل مناطق محروم ما را حل نمی کند، افزود: به همین دلیل یک سهمیه جداگانه ای در مناطق محروم به پزشکانی که در آزمون دستیاری شرکت کردند به عنوان سهمیه بومی اختصاص دادند تا ماندگاری پزشکان متخصص در مناطق محروم افزایش پیدا کند. 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود:  درخصوص جایزه ملی خدمت ماندگار به پزشکان ،پزشکانی که در مناطق محروم بیشتر خدمت کنند طرحی را به عنوان جایزه ماندگاری پزشکان در نظر گرفته ایم که بزودی از آن پرده برداری خواهد شد. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها