احتمال بارندگی در ارتفاعات هرمزگان و افزایش وزش باد/ ابتدای هفته آینده از شدت گرما کاسته می‌شود



پدیده غالب در ساعات صبح در سواحل خلیج فارس مه رقیق صبحگاهی و در طول روز غبارمحلی خواهد بود.

 

به گزارش صبح ساحل، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: در ساعات صبح امروز وضعیت جوی نسبتاً پایدار و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی نقاط استان ناپایداری وضعیت جوی مورد انتظار است.

 مریم سی سی پور گفت: پدیده غالب در ساعات صبح در سواحل خلیج فارس مه رقیق صبحگاهی و در طول روز غبارمحلی خواهد  بود.

او گفت: با فعالیت سامانه مونسونی، در ساعات بعدازظهر و اوایل شب با رشد ابر‌های همرفتی، در ارتفاعات استان و برخی نقاط دریایی، رگبار پراکنده باران، رعد وبرق و افزایش سرعت باد پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی توصیه کرد با توجه به احتمال سیلابی شدن رودخانه ها، در ساعات بعد از ظهر از قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی بویژه در منطقه بشاگرد خودداری شود.
به گفته سی سی پور با تاثیر باد‌های ۱۲۰ روزه در جنوب شرق کشور، در برخی نقاط شرقی و شمالی استان، افزایش سرعت باد با احتمال گردوغبار رقیق دور از انتظار نخواهد بود.

مواج بودن دریا در ساعات صبح تا ظهر با وزش باد‌های شرقی-جنوب شرقی (در محدوده ۳۰ کیلومتر در ساعت) نیز از نظر کارشناس هواشناسی استان بررسی و اعلام شد: با توجه به مواج بودن شرق تنگه هرمز و بخش‌هایی از دریای عمان با افزایش باد‌های جنوب شرقی (در محدوده ۳۶ کیلومتر در ساعت) در ساعات ابتدایی شب، توصیه می‌شود تردد شناور‌های سبک و صیادی با احتیاط صورت پذیرد.

وی با پیش بینی افزایش ۱ تا ۲ درجه‌ای دمای هوا در امروز گفت: در روز‌های ابتدایی هفته آینده از شدت گرما کاسته می شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها