رئیس سازمان صمت هرمزگان مطرح کرد:

هرمزگان رتبه نخست کشور در سرمایه‌گذاری صدور جواز تاسیس صنعتی، معدنی و تجاری



رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در نشست خبری اعلام کرد: بیش از 171 هزار  و 56 میلیارد ریال و 580 میلیون یورو در پروژه های هفته دولت صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان سرمایه گذاری شده است.
 
به گزارش صبح ساحل، خلیل قاسمی ضمن اعلام خبر فوق افزود: 58 پروژه صنعتی، معدنی و تجاری در هفته دولت به بهره برداری و یا عملیات اجرایی آن آغاز می شود که زمینه اشتغال برای بیش از سه هزار نفر مهیا خواهد شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان ضمن اشاره به اهمیت سرمایه گذاری صنعتی، معدنی و تجارتی در استان بیان داشت: با وجود ظرفیتها و پتانسیل های استان از ابتدای سال تاکنون 153 فقره جواز تاسیس با مبلغ 994 هزار و 188 میلیارد ریال صادر شده است که اشتغالزایی مستقیم بیش از 13 هزار و 657 نفر را در آینده ای نه چندان دور در استان هرمزگان خواهیم داشت.
وی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزود: در سرمایه گذاری بیش از دو هزار درصد رشد و در اشتغال بیش از 300 درصد رشد را شاهدیم.
قاسمی اهم اقدامات صورت گرفته در حوزه صنعت، معدن وتجارت استان را، کسب رتبه اول استان در سرمایه گذاری، صدور جواز تاسیس تا پایان 4 ماهه نخست سال در کشور برشمرد و افزود: یکی از مهمترین اقدامات در بحث سرمایه گذاری صدور جوازهای تاسیس است که با همت و تلاش حوزه استاندار هرمزگان و همچنین مهیا نمودن زمینه سرمایه گذاری، توانستیم این رتبه را در کشور از آن استان هرمزگان کنیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان افزود:  کسب رتبه دوم استان در سرمایه گذاری طرحهای صنعتی در کشور از دیگر رتبه های کسب شده در استان توسط سازمان صمت است که امید آن داریم در آینده ای نه چندان دور شاهد پیشرفت بیش از پیش صنعت، معدن در کنار تجارت خواهیم بود.
 
افزایش تولید؛ رشد صنعتی
رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان ضمن اشاره به رشد تولید در چهارماهه نخست سال جاری افزود: استان هرمزگان به عنوان سه استان نخست تولید فولاد اکنون روز به روز نسبت به تولید محصولات فولادی رشد چندانی پیدا کرده است.
خلیل قاسمی بیان داشت: در چهار ماهه نخست سالجاری شمش با میزان تولید بیش از یک میلیون و 49 هزار تن رشد 12.2 درصد نسبت به مدت مشابه داشته است.
وی  افزود: آهن اسفنجی با میزان تولید بیش از یک میلیون و 536 هزار، رشد 2.17 درصد ؛ صنایع شیمیایی با میزان تولید بیش از یک میلیون و 42 هزار، رشد 4 درصد؛ صنایع معدنی با میزان تولید بیش از 2 میلیون و 880 هزار تن رشد 2 درصد داشته اند که میزان کل تولید صنایع غیر فلزی استان در چهار ماهه نخست بیش از 4 میلیون و 198 هزار تن با رشد 3 درصدی در مقایسه با مدت مشابه و میزان کل تولید صنایع فلزی با بیش از سه میلیون و 79 هزار تن در چهار ماهه نخست، در مقایسه با مدت مشابه رشد 2.1 درصد را داشته اند.
رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان یکی از اقدامات برجسته این سازمان را در چهار ماهه نخست، احیاء چهار واحد صنعتی برشمرد که زمینه اشتغال قریب به 290 نفر را محیا کرد.
 
آماده سازی محدوده اکتشافی و معدنی جهت برگزاری مزایده معدنی
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اعلام کرد: قریب به 200 فقره محدوده اکتشافی و معدنی جهت برگزاری مزایده معدنی آماده سازی شده است.
خلیل قاسمی بیان داشت:  همزمان با رفع توقف ثبت درخواست صدور پروانه اکتشاف،  پهنه های اکتشافی فین- باغات، پهنه هرمزگان، پهنه زون 11 و طاهروئیه نیز با اتمام مطالعات اکتشافی فاز پی جویی و شناسایی، پس از ثبت محدوده های امید بخش شناسایی شده ماحصل مطالعات پهنه در پایان خردادماه سالجاری جهت انجام اکتشاف تکمیلی، مابقی پهنه ها آزاد شد.
وی تعداد معادن احیاء شده در چهار ماهه نخست سالجاری را 5 معدن برشمرد.
قاسمی پروانه های اکتشافی صادره در چهار ماهه سال جاری را 7 فقره برشمرد که شامل مواد معدنی مخلوط کوهی، سنگ آهک، مارن رسی و سنگ تزئینی است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اهم اقدامات صورت گرفته در حوزه معادن را اکتشاف بالغ بر 50 هزار تن کانسنگ منگنز در شهرستان بشاگرد منطقه بیخ کهنو و صدور گواهی کشف طی فرودین ماه سال جاری برشمرد و افزود: افزایش 67 درصدی میزان ذخایر استان طی 12 ماهه سال 1400 نسبت به مدت مشابه سال گذشته و همچنین شناسایی بالغ بر 13 میلیون و 235 هزار تن ذخایر معدنی اعم از فلزی و غیر فلزی طی چهار ماهه ابتدایی سال جاری با میزان سرمایه گذاری بیش از 10 میلیارد ریال در امر اکتشاف این ذخایر از دیگر موارد مهم در حوزه معدنی است.
 
تحقق 29 درصدی هدفگذاری در استان هرمزگان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان بیان داشت: بیش از دو هزار و 354 میلیون دلار است که در چهار ماهه نخست سالجاری 29 درصد آن محقق شده است.
خلیل قاسمی ارزش صادرات بخش های مختلف اقتصادی استان را بیش از 687 میلیون دلار اعلام کرد.
 
سامانه شفاف سازی قیمت ها
رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان از مهمترین پروژه های نرم افزاری مدیریت تولید و بازار را سامانه تلفنی 124 و سامانه اینترنتی 124.ir برشمرد.
خلیل قاسمی تعداد بازرسیهای انجام شده از ابتدای سال تاکنون را قریب به 83 مورد دانست و افزود: بیش از 5 هزار و 500 پرونده به ارزش ریالی 128 هزار و 213 میلیارد ریال تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع ذیصلاح ارجاع شد.
وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از گرانفروشی، کم فروشی، تقلب و ... را به سامانه تلفنی 124 یا اینترنتی 124.ir اطلاع و ثبت نمایند.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها