چین به سیاره های مشتری و اورانوس سفر می‌کند



چین تصمیم دارد در 2030 میلادی یک کاوشگر بزرگتر به مشتری و یک نسخه کوچکتر برای مدار زدن دور سیاره دوردست اورانوس به فضا ارسال کند.به گزارش خبرگزاری آریا، این ماموریت «تیان ون4» نامیده شده که طی آن فضاپیماهایی به سیاره های مشتری و اورانوس فرستاده می‌شود.دو فضاپیما همراه یک موشک لانگ مارچ5 به فضا ارسال می‌شوند.

            

به گزارش صبح ساحل، کاوشگر‌ها با دور زدن دور زهره و دو بار مدار زدن دور زمین در مسیری به سمت خارج منظومه شمسی قرار می‌گیرند و سپس از یکدیگر جدا شده و هرکدام به سمت مسیر هدف خود پرواز می‌کنند.پیش از این نیز چین اعلام کرده بود مشغول برنامه ریزی مراحل یک ماموریت فضایی به سیاره مشتری است. اما جزئیات جدید توسط یکی از مقامات مرکز اکتشافات ماه و مهندسی فضایی (تحت نظر سازمان ملی فضایی چین) در کنگره بین المللی ستاره شناسی 2022 اعلام شده است.بنا بر اعلام وبگاه علمی اسپیس؛ فضاپیمای اصلی این ماموریت به تحقیقات درباره منظومه مشتری اختصاص دارد و به تدریج وارد مدار قمر Callisto می‌شود تا تحقیقات دقیقتری انجام دهد.فضاپیمای کوچکتر باید مسافت طولانی تری را تا سیاره اورانوس طی کند. این ابزار در مسیر خود احتمالا از کنار یک سیارک نیز می‌گذرد.
ماموریت فضایی «تیان ون 4» بخشی از برنامه درحال گسترش چین برای اکتشاف منظومه شمسی است. چین نخستین ماموریت بین سیاره‌ای مستقل خود را در سال 2020 انجام داد و مدارگرد «تیان ون یک» را همراه کاوشگر ژورونگ به مریخ فرستاد. پس از آن قرار است در 2025 میلادی ماموریت «تیان ون 2» انجام شود که هدف آن سیارکی نزدیک زمین است.«تیان ون 3» یک ماموریت پیچیده برای نمونه برداری و ارسال آن به زمین از مریخ است که احتمالا در 2028 میلادی انجام می‌شود. طی این ماموریت 3 نمونه از خاک و سنگ سیاره به زمین انتقال می‌یابد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها