شناورهای سبک از رفت و آمد در تنگه هرمز خودداری کنند



رییس اداره هواشناسی قشم اعلام کرد: با توجه به وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی در محدوده ۴۰ کیلومتر بر ساعت و مواج بودن دریا در تنگه هرمز و دریای عمان شناورهای سبک (امروز دوشنبه چهارم و فردا سه شنبه پنجم مهر ۱۴۰۱) از رفت و آمد در مناطق یادشده خودداری کنند.

                      

به گزارش صبح ساحل، محمد کاملی دیرستانی با توصیف پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم افزود: در روز جاری پدیده شاخص ساعت های صبحگاهی وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی در تنگه هرمز و دریای عمان و رگبار پراکنده باران و رعد وبرق در ارتفاعات استان هرمزگان خواهد بود.

وی ادامه داد: در ساعت های صبح تا ظهر در تنگه هرمز و دریای عمان وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی در محدوده ۴۰ کیلومتر بر ساعت پیش بینی می شود که سبب مواج شدن دریا خواهد شد، ضمن کاهش سرعت باد در بعدازظهر، دوباره افزایش سرعت باد جنوب شرقی از اوایل شب تا ظهر سه شنبه (پنجم مهر ۱۴۰۱) سبب مواج شدن دریا خواهد شد. در این مدت شناورهای سبک از رفت و آمد دریایی به ویژه در محدوده تنگه هرمز خودداری کنند.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: امروز شدت باد شمال غربی در فرا ساحل جزیره لاوان به سمت غرب قابل ملاحظه خواهد بود که توصیه می شود احتیاط های لازم در رفت و آمد کشتی های تجاری به سمت بوشهر و خوزستان صورت پذیرد.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: در ساعت های بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان هرمزگان، با رشد ابرهای همرفتی رگبار پراکنده باران و رعد وبرق و افزایش لحظه ای سرعت باد پیش‌بینی می ‌شود، با توجه به وقوع بارش های رگباری و احتمال سیلابی شدن رودخانه های فصلی از قرارگیری در حریم رودخانه ها به ویژه در منطقه بشاگرد خودداری شود.

وی گفت: از نظر دمایی با توجه به افزایش شرجی هوا، در غالب نقاط استان کاهش یک تا ۲ درجه ای دمای بیشینه مورد انتظار است.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم بیشینه دما و رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۳۵ درجه و ۹۵ درصد و شهر قشم را ۳۶ و  ۹۶ درصد اعلام کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها