ناپایداری های جوی و دریایی در هرمزگان:

دریا متلاطم می‌شود



رییس اداره هواشناسی قشم اعلام کرد: با توجه به افزایش بادهای جنوب شرقی در آب های تنگه هرمز و دریای عمان (امروز پنجشنبه هفتم و فردا جمعه هشتم مهر ۱۴۰۱) دریا در مناطق یادشده مواج و متلاطم است.

       

به گزارش صلح ساحل، محمد کاملی دیرستانی روز پنجشنبه با توصیف پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم افزود: امروز و فردا، ناپایداری های جوی و دریایی در سطح استان هرمزگان پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: در روز جاری و در ساعت های بامدادی، در مناطق مرکزی استان هرمزگان تنگه هرمز، ابرناکی آسمان و در برخی از این نقاط، احتمال رگبار پراکنده باران پیش بینی می‌شود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: در ساعت های بعد ازظهر و شب در ارتفاعات استان هرمزگان، به ویژه شهرستان های بشاگرد، حاجی آباد و مناطق مرتفع غربی، رشد ابرهای همرفتی، رگبار باران و رعدو برق و افزایش لحظه ای سرعت باد پیش بینی می شود، بنابراین، با توجه به احتمال وقوع تگرگ و سیلابی شدن مسیل ها در این مناطق، توصیه می شود از قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی و صعود به ارتفاعات خودداری شود.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: طی این مدت، با افزایش سرعت وزش بادهای جنوب شرقی، آب های دریای عمان و تنگه هرمز متلاطم پیش بینی می‌شود از این رو توصیه می شود تمهیدات لازم برای رفت و آمد ایمن شناورها صورت پذیرد و شناورهای سبک و صیادی از رفت و آمد در این مناطق خودداری کنند.

وی گفت: به لحاظ دمایی نیز ضمن افزایش رطوبت نسبی هوا، کاهش یک تا سه درجه ای دمای بیشینه مورد انتظار است.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم بیشینه دما و رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۳۴ درجه و ۹۱ درصد و شهر قشم را ۳۴ و ۸۱ درصد اعلام کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها