مدیرکل بحران استانداری خبر داد:

ابلاغ دستورکار احتیاطی فصل پاییز در هرمزگان



مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: دستورکار احتیاطی فصل پاییز و زمستان با توجه به تغییر فصل برای آمادگی در شرایط اضطراری و بحران به فرمانداران و اعضای ستاد مدیریت بحران هرمزگان ابلاغ شد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، مهرداد حسن زاده اظهار کرد: حوادث جوی به طور معمول از چند ماه قبل قابل پیش بینی نیستند اما بایستی برای واکنش مناسب در شرایط اضطرار و وقوع این قبیل حوادث آمادگی داشت.

وی ادامه داد: ابلاغ دستورکار احتیاطی فصل پاییز و زمستان هم در راستای آمادگی برای واکنش مناسب در زمان احتمالی وقوع بحران ابلاغ شده و در آن تاکیدات لازم به فرمانداران و اعضای ستاد مدیریت بحران لحاظ شده است.

وی اضافه کرد: براساس این دستورکار برای پایش مخاطرات جوی و اطلاع رسانی لازم، برگزاری منظم ستاد بحران شهرستانی و کمیته بحران دستگاه‌های اجرایی، شناسایی مناطق پر خطر، رصد و بازبینی پل‌های کم ارتفاع، ذخیره سوخت مورد نیاز به ویژه برای نانوایی ها و صنایع و مناطق سخت گذر، تجمیع و استقرار دستگاه‌های تخصصی مانند خودرو آتش نشانی و آمبولانس، رزمایش‌های شهرستانی و دوره‌های آموزشی عمومی و ویژه اداره‌های دولتی امدادی و خدماتی، بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی در زمان بحران، پیش بینی امکانات و تجهیزات ساحلی و دریایی، لایروبی رودخانه‌های کوچک و رودخانه‌ها و مسیل‌هایی که به مناطق مسکونی منهی می‌شوند و هرس درختان تاکید شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان بیان کرد: همچنین بر افزایش ارتفاع دیواره های حفاظتی، جلوگیری از ساخت و ساز در بستر و حریم رودخانه‌ها، تخلیه نخاله‌های ساختمانی در آبراهه ها و ایمن سازی محیط‌های حساس صنعتی تاکید شده است.

هرمزگان در این سال‌ها شاهد حوادث متعددی به خصوص سیل بوده که خسارت‌های بسیاری برجا گذاشته است که می‌توان به سیل اخیر در دی‌ماه ۹۸ و همچنین ۱۱ دی‌ماه سال گذشته اشاره کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها