تامین آنتی‌بیوتیک مورد نیاز کشور تا ۲ هفته آینده



وزیر بهداشت با بیان این‌که تولید دارو و سرم افزایش می‌یابد، گفت؛ در کنار تولید، با واردات آنتی‌بیوتیک در دو هفته آینده نیاز بازار به این دارو رفع می‌شود.

     

به گزارش صبح ساحل،  بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ضمن حضور در دو کارخانه دارویی از راه اندازی خطوط جدید و افزایش ظرفیت دو شرکت تولیدی برای تأمین آنتی بیوتیک، داروهای ضد درد و حمایتی و اسپری‌های تنفسی مورد نیاز کشور بازدید کرد.

وزیر بهداشت در جریان این بازدید از مصوبه جدید بانک مرکزی برای اعطای تسهیلات به کارخانجات تولید کننده دارو توسط بانک های عامل خبر داد و‌ گفت: با اقدامات صورت گرفته برای کاهش ارزش افزوده گمرکی مواد اولیه دارویی از 9 به یک درصد و همچنین مصوبات جدید شورای پول و اعتبار برای تولیدکنندگان دارو، تولید دارو و سرم افزایش می‌یابد و در کنار آن با واردات مقادیری از  این اقلام ظرف یکی دو هفته آینده نیاز بازار به آنتی بیوتیک به طور کامل رفع می‌شود. 

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین در حاشیه بازدید از یکی از شرکت‌های داروسازی اظهار داشت: این شرکت از شرکت‌های با سابقه در حوزه داروست و با توجه به تقاضای بازار در خطوط تولید این شرکت، آنتی‌بیوتیک تولید می‌شود. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها