سرپرست اداره کل ثبت احوال استان خبرداد:

ارائه خدمات غیرحضوری ثبت احوال به مردم هرمزگان با راه‌اندازی «سامانه سهیم»



 سرپرست اداره کل ثبت احوال هرمزگان گفت: سامانه هویت یکتای ملی ایرانیان «سهیم» جهت تسهیل ارائه خدمات غیرحضوری سازمان ثبت احوال به مردم این استان راه اندازی شده است.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، ابراهیم هویدا افزود: در این سامانه «اطلاعات خانوار»، «اطلاعات سببی و نسبی»، «ثبت نام کارت هوشمند ملی»، «تغییر نشانی»، «انتخاب نام»، «مدارک پیدا شده»، «گواهی تجرد»، «ثبت شکایت» و «قوانین و مقررات» بارگذاری شده است.

وی بیان داشت: هدف از راه اندازی این سامانه ملی در واقع صرفه جویی در زمان و هزینه برای دریافت خدمات ثبت احوال از سوی مردم، کاهش مراجعه و اطلاع رسانی مطلوب و همچنین افزایش میزان رضایت مندی ارباب رجوع و بهره وری سازمان ثبت احوال است.

سرپرست اداره کل ثبت احوال هرمزگان همچنین با اشاره به اینکه افراد می‌توانند با مراجعه به آدرس الکترونیکیsahim.sabteahval.ir از خدمات این سامانه سهیم استفاده کنند، بیان داشت: نخستین نخسه موبایلی این سازمان در دسترس مردم قرار گرفته است و شهروندان هرمزگانی می‌توانند از طریق اسکن ( QR CODE) با دوربین موبایل خود مستقیم به این سامانه وصل شده و از خدمات آن بهره مند شود.

هویدا خاطرنشان کرد: سازمان ثبت احوال کشور در راستای اجرای اهداف و ماموریت‌های سازمانی و با هدف تحقق «نظام هویت معتبر در فضای مجازی» و مصوبه کمیسیون عالی امنیت فضای مجازی در تاریخ دوم مردادماه سال ۱۳۹۹ با موضوع «نگاشت نهادی»، به عنوان تامین کننده اصلی شناسه معتبر برای اتباع داخلی و خانواده‌های ایرانی تعیین گردیده است و سامانه نمایش و اصلاح اطلاعات خانوار را به منظور رعایت حقوق شهروندی ایجاد کرده است.

درگاه خدمات یکپارچه سازمان ثبت احوال کشور نیز ۱۳ شهریورماه با حضور وزیر کشور و رییس سازمان ثبت احوال افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها