مدیرکل مدیریت بحران هرمزگان:

زمین‌لرزه کنگ خسارتی در پی نداشت/ قطع برق در برخی مناطق بندرلنگه



مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: زمین لرزه پنج و هفت دهم ریشتری امروز در بندرکنگ براساس بررسی‌های انجام شده بدون خسارت بود و اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان‌های بندرعباس و غرب این استان درحالت آماده باش قرار دارند.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، مهرداد حسن زاده اظهار کرد: گزارشی مبنی‌بر خسارت ناشی از اعم از جانی، مالی و مصدومیت برای مردم وجود ندارد و برای بررسی و ارزیابی شرایط پنج تیم به منطقه زلزله زده اعزام شدند که سه تیم شهرستان بندرلنگه و ۲ تیم شهرستان قشم را مورد بررسی قرار دادند.

وی ادامه داد: البته این زمین لرزه موجب ریزش کوه در محدوده پل غار و در پی آن انسداد رفت مسیر بندر خمیر به بندرلنگه ( ۱۰ کیلومتری غرب سایه خوش) شد که برای بازگشایی آن اقدام شد، همچنین برق برخی مناطق در بخش مهران شهرستان بندرلنگه هم قطع شد.

وی اضافه کرد: این قطعی برق با اعزام عوامل فنی درحال رفع شدن است که برق برخی مناطق وصل شده و برق سایر مناطق هم درحال وصل شدن است که تا ۲ ساعت آینده این مساله حل می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان یادآور شد: اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان‌های بندرعباس و غرب هرمزگان تا هر زمان که لازم باشد درحالت آماده باش قرار خواهند داشت. 

  

هلال احمر در آماده‌باش

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: براساس بررسی‌های انجام شده در منطقه وسیع متاثر از زمین لرزه پنج و هفت دهم ریشتری امروز در منطقه بندرکنگ و حوالی سایه خوش، خسارتی مشاهده نشد.

مختار سلحشور اظهار کرد: نیروهای ارزیاب جمعیت هلال احمر هرمزگان در پی وقوع زمین لرزه ساعت ۱۸ و ۴۷ دقیقه و ۴۳ ثانیه امروز که علاوه‌بر شهرستان بندرلنگه در شهرستان‌های بندرعباس، قشم و خمیر هم احساس شد به حالت آماده باش درآمدند.

وی ادامه داد: وسعت زمین لرزه اقتضا می‌کرد همزمان پنج تیم ارزیاب به فعالیت و بررسی شرایط بپردازند و همزمان از اطلاعات مسوولان محلی هم استفاده شود که بررسی‌ها تا حد بسیاری تکمیل شده و خوشبختانه جای نگرانی نیست.

وی اضافه کرد: از طرفی هم براساس اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی فردی برای درمان به مراکز درمانی مراجعه نکرده که می‌توان این نتیجه را گرفت که هیچ شخصی بر اثر این زمین لرزه دچار صدمه نشده است، گزارشی هم تا این لحظه مبنی بر وارد شدن خسارت به منازل مردم واصل نشده است.

 

فرماندار: زلزله ۵.۷ ریشتری بندر کنگ، آسیبی به قشم وارد نکرده است

فرماندار شهرستان قشم اعلام کرد: طبق ارزیابی‌های اولیه و گزارش‌های میدانی دریافتی از سوی دهیاران و بخشداران در سراسر این شهرستان، زلزله‌ ۵.۷ ریشتری بندر کنگ آسیبی به شهرهای و روستاهای قشم وارد نکرده است.

محمد محمدحسینی اظهار کرد: با توجه به بررسی به عمل آمده زمین لرزه ۵.۷ ریشتری بندر کنگ از توابع شهرستان بندرلنگه تاکنون در شهرستان قشم فاقد خسارات و تلفات بوده است.

رییس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان قشم از مردم خواست ضمن حفظ آرامش تا ساعت های آینده با هوشیاری کامل از حضور در فضای سرپوشیده خودداری کنند.

 

اعزام اکیپ‌های فنی برای رفع اختلال برق در مناطق زلزله‌زده هرمزگان

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو گفت: اتصال برق برخی مناطق هرمزگان در جریان زلزله روز چهارشنبه دچار اختلال شده و گروه‌های فنی در حال عیب‌یابی به منظور بازگرداندن پایداری شبکه برق این مناطق هستند.

«سید اعتضاد مقیمی» با اشاره به زلزله ۵.۷ ریشتری امروز(چهارشنبه) در عمق ۱۶ کیلومتری زمین حوالی کنگ استان هرمزگان، درباره وضعیت آب و برق مناطق زلزله‌زده افزود: حدود ۵.۵ مگاوات از بار شبکه برق مناطقی در خمیر و بندرلنگه استان هرمزگان در زلزله اخیر دچار اختلال شده است که اکیپ‌های فنی در محل مشغول عیب‌یابی و رفع اختلال هستند.

وی گفت: در صورت اطمینان از عدم مخاطره برای اهالی، برق این مناطق به سرعت وصل خواهد شد.

مقیمی همچنین درباره وضعیت تامین آب شرب و بهداشتی این مناطق تصریح کرد: خوشبختانه شبکه آب دچار آسیب و مشکل نشده و شرایط در این حوزه پایدار است.

 

بر اساس اعلام مرکز لرزه نگاری کشور زمین لرزه‌ای به شدت ۵.۷ ریشتر در ساعت ۱۸ و ۴۷دقیقه ۴۳ ثانیه امروز بندرکنگ از توابع شهرستان بندرلنگه را لرزاند.

مختصات این زمین‌لرزه که در عمق ۱۶ کیلومتری زمین رخ داده، ۲۶.۷۱ درجه عرض شمالی و ۵۵.۲۶ درجه طول شرقی ثبت شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها