افزایش گلایه مردم از تنظیف شهر:

مشکل کمبود سطل زباله است یا مدیریت ضعیف پسماند شهرداری بندرعباس؟


نویسنده: سامیه طهورنیان

وضعیت زباله‌های رهاشده و کثیفی برخی از نقاط شهر بندرعباس، صدای مردم را درآورده است. در بسیاری از محلات شهر بندرعباس، سطل‌های زباله‌ای را مشاهده می‌کنیم که مملو از زباله بوده و بوی نامطبوع آن در تمام محله پیچیده است و رهگذران را آزار می‌دهد. زباله‌ها نه‌تنها باعث بیماری، تعفن و زشتی چهره شهر می‌شوند، بلکه می‌توانند به‌وسیله آلوده کردن خاک و آب‌وهوا، زیان‌های فراوانی به بارآورند.

بندرعباس به‌عنوان یک کلان‌شهر، تولید زباله‌هایش در حجم بسیار بالایی است. وجود تعداد مناسب سطل زباله، علاوه بر کمک به بازیافت مواد زائد، مزایای دیگری مانند جلوگیری از تخریب زمین توسط انسان و آگاه‌سازی خانواده‌ها در تفکیک زباله‌ها را به دنبال دارند، اما اکنون در شهر بندرعباس شاهد کمبود سطل زباله هستیم. از سویی گاهی زباله‌ها به‌صورت اصولی جمع‌آوری نمی‌شوند و مخازن زباله دیگر جایی برای زباله جدید ندارند و شهروندان مجبورند کیسه‌زباله‌های خود را در کنار سطل آشغال‌ها رها کنند که همین امر سبب راه افتادن شیرابه می‌شود. خودروهای فروش میوه که همان «وانت‌بارهای دوره‌گرد» هستند در تمامی مکان‌های پرتردد شهر به‌وفور یافت می‌شوند. خطر تصادف ازیک‌طرف و زباله‌های به‌جامانده از آنان از طرفی دیگر به‌سلامت و چهره شهر آسیب‌زده است. برخی از مردم از حضور پرتعداد زباله گردها در سطح شهر نیز می‌گویند. آن‌ها معتقدند که برخی از سطل‌های زباله و مخازن، روزانه و بارها و بارها از سوی زباله گردها تفتیش می‌شود و زباله‌های قابل بازیافت را جمع‌آوری می‌کنند و برخی از کیسه‌ها را پاره می‌کنند.

شهروندان می‌گویند که ساعت جمع‌آوری زباله ۲۱ هر شب است؛ اما در طول شبانه‌روز در سطح شهر و بعضی از بلوارهای اصلی و خیابان‌ها و محلات شهر بندرعباس شاهد دپو زباله هستیم و شهرداری بندرعباس نظارت خوبی بر شرکت‌های پسماند و جمع‌آوری زباله ندارد.

این بوی تعفن زباله‌ها تا پشت درهای شورای شهر بندرعباس نیز رسیده است و اخیراً برخی از اعضای سابق و فعلی شورای شهر از وضعیت بد جمع‌آوری زباله در شهر بندرعباس انتقاد کردند و روند جمع‌آوری زباله را افتضاح خواندند.

مردم از مسئولان مربوطه خواستار رسیدگی و رفع این موضوع شدند.

منتشر شده: 3
حمیده
۱۲ آذر ۱۴۰۱
کثیف وتاریک این حجم از تاریکی وکثیفی واقعا خیلی بده بدترین شهری ک دیذم کثیف وتاریکه
موسوی
۱۲ آذر ۱۴۰۱
سلام واقعا افتضاح کوشا 11 با اینکه مدرسه توی کوچه هستش و پارک متاسفانه آخر کوچه نه سطل زباله ی هستش نه درختان پارک اینقدر بزرگ شدن که دید رو مختل کرده کوچه دراز پسماند بنایی هستش هزاران بار شکایت شد
جوادی
۱۲ آذر ۱۴۰۱
دقیقا بجاگفتی.شهربحال خود رهاست متاسفانه.واین شورا روی شوراهای گذشته سفیدکرده شورای قبل واقعادلسوز وباتجربه بودن
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها