پیامد‌های دلار ۴۴ هزارتومانی:

صالح آبادی برکنار و فرزین رئیس بانک مرکزی شد



صالح‌آبادی از ریاست بانک مرکزی برکنار شد و «محمدرضا فرزین» در جلسه امروز هیات دولت به عنوان رییس کل جدید بانک مرکزی جمهوری اسلامی معرفی شد.

   

به گزارش صبح ساحل، صالح آبادی پیشتر در واکنش به شایعه برکناری و عدم حضور در بانک مرکزی گفته بود: این شایعات اساساً تکذیب می‌شود و بنده با قدرت در بانک مرکزی در حال انجام وظیفه هستم و هیچگونه قهری نیز وجود ندارد.

در روز‌های اخیر قیمت دلار به رکورد تاریخی ۴۴ هزارتومان و سکه نیز به بالای ۲۲ میلیون تومان رسید. قیمت هر گرم طلا نیز در آستانه ۲ میلیون تومان قرار گرفته است.

حالا خبرگزاری دولت با انتشار خبر برکناری صالح آبادی و انتصاب فرزین به عنوان رئیس بانک مرکزی، نوشت: در کارنامه علمی محمدرضا فرزین که دکتری اقتصاد و عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با رتبه دانشیاری است، مقالات و سوابق پر شماری به چشم می‌خورد، اما آنچه به نظر می‌رسد آنچه دولت را برای انتخاب او در این مقطع مجاب کرده است، مسئولیت‌های متعدد وی در حوزه پولی و بانکی است.

قمری‌وفا، سخنگوی بانک مرکزی نیز ضمن تایید خبر اعلام کرد: هیات دولت با پذیرش استعفای دکتر علی صالح آبادی، دکتر محمدرضا فرزین را بعنوان رئیس کل جدید بانک مرکزی انتخاب کرد.

خبرگزاری تسنیم نوشت: همزمان با تشدید نوسانات ارزی در هفته‌های اخیر، زمزمه‌های برکناری صالح آبادی از بانک مرکزی مطرح شده بود و سرانجام امروز صالح آبادی از بانک مرکزی رفت و فرزین که پیش از این مدیرعامل بانک ملی بود راهی برج میردادماد شد.

فرزین از سال گذشته مدیرعامل بانک ملی است و پیش از آن نیز از سال ۱۳۹۲ رئیس هیئت مدیره بانک کارآفرین و در سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ مدیرعامل آن بانک بود. عضو حقیقی شورای پول و اعتبار به‌عنوان نماینده رئیس‌جمهور، عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی، دبیر کارگروه طرح تحول نظام بانکی و دبیر کارگروه ارزش‌گذاری پول ملی از دیگر سوابق فرزین در حوزه پولی و بانکی در سال‌های گذشته است.

ریاست هیئت عامل صندوق توسعه ملی، معاونت اقتصادی وزیر امور اقتصاد و دارایی و دبیری ستاد هدفمند کردن یارانه‌ها در دولت دهم به‌عنوان یک پروژه بزرگ و ملی نیز مسئولیت‌های دیگر فرزین بوده است.

سخنگوی دولت ۱۳ آذر از انجام تغییرات مدیریتی در سطوح ملی و استانی خبر داده بود که پس از تغییر وزیر راه و شهرسازی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت و ۳ تن از استانداران، امروز رئیس کل جدید بانک مرکزی نیز از هیئت دولت رأی اعتماد گرفت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها