ادامه سفر معاون وزیر صمت به هرمزگان:

عملیات اجرایی ناحیه صنعتی فین، آغاز شد/ طرحی با پیش‌بینی اشتغال‌زایی برای هزار نفر


نویسنده: سامیه طهورنیان

عملیات اجرایی ناحیه صنعتی فین با حضور علی رسولیان، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، مهدی دوستی، استاندار هرمزگان، ۲ تن از نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، خلیل قاسمی رئیس سازمان صمت هرمزگان، امیرزاد مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان و مسئولان محلی در شهر فین آغاز شد.

 

به گزارش صبح ساحل، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی هرمزگان در آغاز مراسم کلنگ زنی منطقه صنعتی فین، گفت:« این طرح، یکی از مصوبات سفر دی‌ماه سال گذشته رئیس جمهور به هرمزگان است  که با پیگیری های مسئولان ذیربط و نمایندگان استان در مجلس اجرایی شده است».

سید امیر امیری زاد افزود :«ناحیه صنعتی فین با اعتبار یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۲۸ هکتار احداث می شود». وی تصریح کرد: «در این شهرک، قابلیت استقرار ۸۶ واحد صنعتی کوچک و بزرگ خدماتی، سلولزی، کارگاهی، شیمیایی، غذایی، فلزی و کانی‌های غیرفلزی به همراه برق الکترونیک فراهم می شود».

امیری زاد در پایان گفت: «فاز نخست این طرح به مساحت ۱۰ هکتار به همراه زیرساخت های انرژی و برق هفته دولت سال آینده به بهره برداری می‌رسد».
  

پیگیری مطالبات مردم منطقه در مجلس

محمد آشوری نماینده مردم هرمزگان در مجلس در حاشیه این مراسم با اشاره به اهمیت موقعیت فین، راه اندازی این ناحیه صنعتی را نقطه عطفی در محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال این منطقه دانست و خواهان اعطای اعتبارات عمرانی بیشتری به هرمزگان شد.

مرادی، نماینده مردم هرمزگان در مجلس ضمن اظهار امیدواری از احداث منطقه صنعتی فین گفت:« در کنار اجرایی شدن چنین طرح هایی، تکمیل تعریض جاده ۴۰ کیلومتری فین را خواستاریم». وی افزود:« تکمیل ساختمان دانشگاه پیام نور از جمله مواردی بود که توسط نمایندگان استان در مجلس مورد تاکید قرار گرفت».


  

نگاه به باغشهر فین به عنوان یک فرصت گردشگری

استاندار هرمزگان نیز، فین را سرزمین فرصت ها معرفی کرد و گفت: معادن سنگ آهن هماتیتی این منطقه پشتوانه های قابل اطمینان برای تولید فولاد کشور است و این منطقه قطب تولید چنین محصولاتی است. ذخیره سنگ آهن این منطقه، بیش از ۸۰۰ میلیون تن، پیش بینی شده است.

مهدی دوستی اظهار کرد:« دولت و مدیریت استان برنامه های زیادی برای محرومیت زدایی و توسعه متوازن دارد و در این راستا ۱۰ هزار میلیارد ریال پروژه در دهه فجر امسال افتتاح شده یا عملیات اجرایی آن ها آغاز می‌شود».

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ناحیه صنعتی فین، گفت : «این اقدام و راه اندازی صنایع تبدیلی موجب جلوگیری از خروج مواد معدنی خام از استان خواهد شد».

دوستی ادامه داد: شهرت فین به عنوان باغشهر، بهترین فرصت برای توسعه گردشگری این منطقه است.

نماینده عالی دولت در استان تاکید کرد: «این ظرفیت گردشگری باید با کمک مردم و حمایت مسئولان به فرصت درآمدزایی اهالی منطقه تبدیل شود».

استاندار هرمزگان در این آیین نسبت به تعریض و بهسازی جاده فین و تکمیل دانشگاه پیام نور قول مساعد داد و یادآور شد: «طی یک هفته آینده به اتفاق مدیران استان برای بررسی کامل مشکلات فین عازم این منطقه خواهد شد».

   

اعطای مشوق های ویژه دولت برای سرمایه گذاری در مناطق محروم

علی رسولیان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین آغاز عملیات اجرایی ناحیه صنعتی منطقه فین هرمزگان گفت: «از ابتدای سال‌جاری تاکنون نیز، دولت ۶۰ هزار میلیارد ریال برای زیرساخت های شهرک های صنعتی هزینه کرده که تا پایان سال به ۹۰ هزار میلیارد ریال افزایش خواهد یافت».

رسولیان تاکید کرد: «نگاه دولت به افزایش تولید برای رسیدن به رفاه و توسعه معطوف شده است و در این زمینه توسعه متوازن در کانون توجه است».

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت ادامه داد: متاسفانه طی سال های گذشته بیشتر سرمایه گذاری ها در شهرهای بزرگ انجام شده که اکنون هم ساکنان شهرهای بزرگ از تبعات منفی آنها آزار می بینند و هم فرصت توسعه از مناطق محروم و کوچک گرفته شد.

وی اضافه کرد: این نگاه در دولت سیزدهم تغییر کرده است و علاوه بر راه اندازی شهرک های صنعتی در مناطق محروم، ۶۵۰ کارگاه کوچک نیز از ابتدای امسال تاکنون در مناطق مختلف کشور راه اندازی شده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران تصریح کرد: دولت برای سرمایه گذاری در مناطق محروم مشوق‌های ویژه پیش بینی کرده است که از جمله آنها می توان به واگذاری زمین با قیمت پایین تر و اقساط بلند مدت‌تر اشاره کرد.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها