نخستین بانکرینگ سوخت به کشتی‌های عبوری در منطقه آزاد قشم انجام شد



معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم از انجام نخستین بانکرینگ سوخت لوسولفور به روش اس. تی. اس (کشتی به کشتی) برای سوخت رسانی به کشتی‌های عبوری در منطقه آزاد قشم خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، «مختار گرشاسبی»، معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در این عملیات دریایی بانکرینگ ۲ هزار و ۴۷۷ تُن سوخت رسانی در حوضچه بندر بهمن جزیره قشم انجام شد. وی ادامه داد: جزیره قشم به واسطه قرارگیری در یکی از مهمترین آبراهه های بین المللی و برخورداری از زیرساخت های بندری و خدمات گمرکی، از ظرفیت مناسبی برای تامین سوخت کشتی های عبوری داخلی و خارجی برخوردار است.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: از همین روی فعال کردن صنعت بانکرینگ در این جزیره به صورت جدی از سوی سازمان منطقه آزاد دنبال می شود تا علاوه بر تبدیل قشم به هاب بانکرینگ، سهم کشور از چرخه مالی ۲۰ میلیارد دلاری این صنعت در خلیج فارس نیز تامین شود. گرشاسبی تاکید کرد: صدور مجوز راه اندازی پالایشگاه های تامین سوخت لوسولفور نیز نشان از عزم جدی برای تکمیل زنجیره صنعت بانکرینگ در قشم دارد.

به گفته وی، در انجام نخستین عملیات بانکرینگ، نمایندگان سازمان منطقه آزاد قشم، اداره بنادر و دریانوردی، اداره استاندارد و سایر دستگاه های متولی حضور داشتند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها