معاون فرماندار بندرلنگه:

بازسازی روستاهای زلزله‌زده سایه خوش درحال انجام است



معاون عمرانی فرماندار بندرلنگه گفت: عملیات بازسازی واحدهای آسیب دیده در زمین‌لرزه‌های بالای ۶ ریشتر سایه خوش در تیرماه، همچنان درحال انجام است.

 

له گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، وحید حمایتی اظهار کرد: حدود یک هزار و ۲۰۰ واحد بایستی بازسازی شوند که این واحدها دارای پیشرفت‌های فیزیکی مختلفی هستند.

وی ادامه داد: سقف برخی از این واحدها با تامین مالی و تلاش شبانه‌روزی پیمانکاران زده شده و برخی دیگر در مرحله دیوار چینی، تعدادی فونداسیون و برخی دیگر به بانک‌های عامل برای دریافت وام معرفی شده‌اند.

وی اضافه کرد: مشکل‌هایی در این زمینه وجود دارد و تلاش داریم با رفع آن‌ها هرچه سریع‌تر کار بازسازی منازل زلزله‌زدگان به اتمام برسد.

 

گفتنی است،‌ مدیرکل بنیاد مسکن هرمزگان در آبان ماه اعلام کرد: دولت اعتبار بازسازی مناطق زلزله‌زده بندرلنگه (سایه خوش) را مصوب کرد و اکنون منتظر اقدام بانک مرکزی برای ابلاغ این اعتبار به بانک‌های عامل هرمزگان هستیم.

شهریار نوری‌زاده در آن زمان عنوان کرد: هیات وزیران در نشست ۱۱ آبان جاری به پیشنهاد وزارت کشور و تأیید سازمان برنامه و بودجه و با استناد به اصل یک‌صد و سی و هشتم قانون اساسی مبلغ ۹۳۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برای این منظور اختصاص داد.

زلزله‌های شدید ۶.۱ و ۶.۳ ریشتری بامداد یازدهم تیرماه در هرمزگان به همراه ده‌ها پس لرزه بوقوع پیوست، این زمین لرزه ها هفت کشته و ۱۱۱ مصدوم برجای گذاشته است.

سایه خوش از توابع بخش مهران شهرستان بندرلنگه بوده و این شهرستان در ۲۵۱ کیلومتری جنوب غربی بندرعباس است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها