پیش‌بینی برداشت بیش از ۶۰ هزار تن نارنگی در سیاهو



رئيس مركز جهاد کشاورزی سياهو پیش بینی کرد، امسال بیش از ٦٠ هزار تن محصول نارنگی برداشت شود که در مقایسه با پارسال تفاوتی ندارد.

 

محمود شيخ زاده گفت: برداشت محصول نارنگی در سياهو تا پایان اسفند ادامه دارد.

وی افزود: محصول برداشت شده به استان‌های تهران، اصفهان و خراسان رضوی فرستاده می‌شود. مرغوب‌ترین نارنگی کشور در دهستان سیاهوی شهرستان بندرعباس تولید می‌شود. نارنگی سیاهو بعلت آب و هوای کوهستانی، و وجود آب و خاک مناسب منطقه، به خوش طعمي شهرت دارد و از مرغوبيت بالايي برخوردار است.

رئيس مركز جهاد کشاورزی سياهو اضافه کرد: اصلاح و نوسازی باغ‌های نارنگی سياهو در دو آبادي فورخورج و هماگ تا پايان بهمن اتمام است.

 

 نارنگیِ «سیاهو»
«منطقه سیاهو» با وجود آب و هوای مطلوب، دارا بودن مناظر کوهستانی و طبیعی مانند غار نمک، رودخانه جاماش، باغ های نارنگی و غیره، منطقه ای بکر و مورد علاقه گردشگران است. سیاهو، درگز، سیخوران، تل سورو، خرسین، زاکین و سغ از جمله روستاهای منطقه سیاهو بوده که نارنگی‌های مرغوبی در آن کشت می‌شود. نارنگی سیاهو به دلیل استفاده نشدن از کود شیمیایی در مراحل کشت آن و شرایط آب و هوایی منطقه طرفداران بسیاری دارد. فصل برداشت نارنگی سیاهو از اواخر پاییز شروع می‌شود و تا پایان اسفند ماه ادامه دارد. هرمزگان سومین استان برتر کشور در زمینه تولید محصول نارنگی است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها