پهلوگیری دو کشتی‌های حامل نهاده دامی در بندر امام خمینی



مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان از پهلوگیری ۲ فروند کشتی اقیانوس پیما حامل ۱۰۸ هزار تن نهاده دامی در بندر امام خمینی خبر داد.

      
به گزارش صبح ساحل، حمید بدوی به پهلوگیری ۲ فروند کشتی حامل نهاده دامی در اسکله فله بر بندر امام خمینی اشاره کرد و گفت: یک فروند از این کشتی‌ها حامل ۶۵ هزار تُن کنجاله سویا و یک کشتی دیگر حامل ۴۳ هزار تُن جو دامی است.

وی با بیان اینکه نهاده‌های دامی از سوی شرکت پشتیبانی امور دام کشور وابسته به وزارت جهاد کشاورزی از کشور برزیل سفارش و خریداری شده اند، افزود: تخلیه محموله این کشتی‌ها و حمل یکسره آن‌ها به مناطق مختلف کشور آغاز شده است.

بدوی با ابراز امیدواری درخصوص پایان تخلیه نهاده‌های دامی تا ۳ روز آینده، ادامه داد: ۱۵ فروند کشتی حامل نهاده دامی و غلات در لنگرگاه بندرامام خمینی به زودی پس از برطرف شدن مشکلات اسنادی و ارزی در اسکله این مجتمع بندری پهلو خواهند گرفت.

به گفته مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان؛ از ابتدای امسال تاکنون ۱۲.۵ میلیون تُن نهاده دامی و غلات در بندر امام خمینی تخلیه شده که از این میزان، ۱۰.۵ میلیون تُن با کامیون و قطار باری به سایر نقاط کشور حمل شده است.

بندر امام خمینی دومین و برزرگ‌ترین بندر عملیاتی کشور پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.

مجتمع بندر امام خمینی در ۱۲۰ کیلومتری جنوب اهواز و در خور موسی در آب‌های شمال غرب خلیج فارس قرار دارد و ظرفیت سالانه تخلیه و بارگیری ۶۰ میلیون تُن انواع کالا‌های نفتی و غیرنفتی را دارد و حدود ۸۰ درصد حجم کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور از این بندر وارد می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها